I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

spricka eller något i höften

Övrigt - Blandat

   

2006-06-06 22:30

spricka eller något i höften

Ja nu är det såhär va, en stor applåd till mig som lyckades köra omkull med cykeln.

Nu misstänker jag att jag har en spricka i höften eller så är det något ben där inne som är av? För igår när jag gick och kände på stället där jag har ont så knakade det till varje gång jag tog ett steg och det kändes som att någonting var av där inne.

Idag när jag hade lite för bråttom till bussen lyckades jag hoppa över en liten sträcka och landade hårt mot asfalten. Aoouu det kändes som man fick 1000 pålar inkörda i höften. Jag verkligen kände hur något ben åkte upp. Efter det satte jag mig på bussen med feta svimmanfall och var stensäker på att jag när som helst skulle svimma. men jag lyckades hålla mig vaken.
Sedan kunde jag inte gå längre. Så nu varje gång jag ska gå så måste jag släpa benet i marken och se till att inte röra benet. Om jag gör det får jag sjukt ont och börjar gråta av smärta.

Japp nu kommer ni säga såhär: "Gå till vårdcentralen eller sjukhuset."

Men då svarar jag: Vårdcentralen måste man gå till innan man ska till sjukhuset och snubben som jobbar på vårdcentralen här är den sämsta man kan tänka sig. En gång fick min pappa en blodpropp i benet och åkte upp dit för att kolla. Snubben där sa att det var ingen fara och att han skulle ta en panodil så skulle det gå över. Öhh va? Ahh okej... Sedan blev det värre och då åkte han dit igen och tvingade snubben att geh onom en remiss så han kunde dra till sjuukhuset. Så när han väl var på sjukhuset fick han reda på att et var en blodpropp. Ja tur nog att han tvingade gubbjäveln annars kanske min farsa varit död nu.
Sedan när jag fick magkatarr elelr vad fan det nu är jag har åkte jag upp dit och förklarade exakt hur det kändes och berättade in i minsta detalj men som svar får man "jag vet inte vad det är, hej då" och så vände han sig och nördade sig framför datorn.
Så jag gick där ifrån förbannad. Jag var där för kanske 3-4 månader sedan och jag har fortfarande lika ont i magen och så har jag vart där ett par fler gånger och försökt säga till han att hjälpa mig men han säger samma sak hela tiden att han inte vet vad det är ok att jag ska gå.

Nu är jag trött på den där gubben! Om man ska jobba på vårdcentralen så måste man väl förfan ta tag i sin uppgift och hjälpa än. Kanske är dt så att han inte visste vad det var men han kunde ju skriva en remiss till någon som är lite mer smartare än han så jag kunde få träffa någon annan. Jävla gubbe.

Så ialf, nu är jag inte så jävla taggad på att gå dit imorgon och säga "tja in bästa vän, det är såhär va.. Jag misstänker att jag har en spricka eller något i höften för att jag ramlade med cykeln".
Eftersom den där gubben är så jävla trög och dum i huvudet så kommer han säkert svara "ähh det är bara en stukning, ta en panodil varje dag i 14 dagar så blir det bättre" så sa han till min polare som fått en spricka i armleden.
Ahhhhh, gubbjävel.

Vad ska jag göra?


Föressten så om man bryter höften eller får en spricka såhär, vad händer då? Behöver man opperera och hur lång tid kan det ta tills det läks? Någon som har några erfarenheter? osv osv osv.

Ursäkta en hel del stavfel och felskrivningar men jag är för arg och har för ont för att orka bry mig.
/Förbannad klantskalle.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.