I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Vi växer upp bland lögner!

Övrigt - Blandat

2006-06-05 23:54

Vi växer upp bland lögner!

Visst ljuger vuxna något enormt för att förhindra ungdomar från att göra vissa saker!?

Vuxna säger att ungdomar t. ex. dricker bara för att det är lätt att få tag på alkohol och för att andra gör det, men de nämnar fan ALDRIG att det på en kant kanske är kul att dricka? Jag bor mitt i Jönköping och går på en skola där det inte dricks mycket, det gör det däremot på alla skolor runtom så jag hänger med folk på gymnasiena och folk på andra skolor.. Men de på min skola, de är snobbar som fan också iofs så det är inte deras fel.. Men de tror typ att om man åker till "Råslätt" och "Österängen" så blir man nerslagen just för att det är ställen där invandrare bor..

Det är just en grejen, om någon invandrare gör något, så snackar deras föräldrar om det osv.. Då tror de att de ska bli rånade och nerslagna bara de går in i områdena.

Föräldrar säger akta dig för pedofiler som om de var överallt och överdriver ALLT för att man inte ska råka illa ut..
Jag tycker: Ge ungdomar fakta, annars sitter de bara som jag och irriterar sig på hur vissa mammagrisar är rädda för alkohol och sådana grejer och tror att de dör så fort de kommer i närheten av det..

Någon som har något mer att nämna som förvrids i vår uppväxt av lögner?!