I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Du är inte speciell

Övrigt - Blandat

2006-06-05 22:09

Du är inte speciell

Nu är det högtid för att studenter dom har nu klarat av gymnasiet, och detta måste alltså firas med champange och hela köret.

nån som någonsin frågat sig varför all denna uppståndelse?
nej, därför ska jag nu förstöra dessa vackra dagar för er "studenter" :)

Ni är inte speciella!
Att ta studenten är inget speciellt. Detta är någon som vem som helst klarar av. 99% av sveriges befolkning tar studenten.
Att ta studenten säger inget om hur duktig man varit i skolan. Du kan ha IG i alla ämnen och ändå ta studenten.
Det är inga speciella bravader du har åstadkommit alltså.
det finns inget att fira, du kommer nu in i ett svårare stadium i livet. det är nu allting börjar på riktigt.
kalla inte dig själv student. Slå upp ordet student i en ordlista och läs vad det betyder. det betyder alltså en person som är inskriven på en högskola eller ett universitet. det är inte du än!

nej, studenten är alltså inte viktig.
nånting som du däremot kan fira är när du läst flera år på universitet och klarat av din universitetsutbildning.
exempelvis kan du försöka dig på Civilingenjör, läkare eller doktorandexamen inom andra universitetsutbildningar.

hoppas du inte gråter för mycket nu, men jag har just berättat sanningen för dig.

Ps. Du behöver inte tacka mig Ds.

:::The Iranian Stallion:::