Kepsnäsa
Det finns flera olika sorters huvudformer och näs former, vissa är avlånga och spetsiga, andra är runda och potatisliknande. Det finns många snygga kepsar, olika färger och olika former. För att en keps ska sitta bra så behövs en viss storlek och en viss form MEN man behöver också ett speciellt utformat huvud dvs man behöver en kepsnäsa. En kepsnäsa är oftast ganska stor och spetsig, till detta så brukar huvudet som sitter på näsan vara ganska avlångt. Av egen erfarenhet så är detta fenomen ett ganska orättvist sätt av modernatur att praktiskt taget diskriminera dessa ex. "jag" som inte har kepsnäsa till att gå utan keps. Ofta så har dessa personer utan kepsnäsa (vi kallar dom Nestror) dåliga utsikter för att använda solglasögon pga sin lilla runda näsa. Om en Nestor vill använda keps och solglasögon samtidigt kommer mäniskorna runtomkring denna Nestor att skaka på huvudet och tänka "(slang) fjortis" medan en person med kepsnäsa kan vandra stolt och se allmänt bra ut. Är detta ett av livet små paradoxala mysterier eller ville modernatur bara skapa något som hon kunde skratta åt. En sak är säker den Nestor som vill trotsa kepsnäsornas framfart kommer få mitt fulla stöd. Vi Nestror ska inte behöva gömma oss i skuggan när vi har keps och solglasögon vi ska kunna träda fram som de människor vi är och känna oss stolta för att vi bär keps.
42 muskler för att göra en sur min medan det bara krävs 4 stycken för att sträcka ut armen och nita idioten...
|