I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Varför känns det helt naturligt att vara vaken..

Övrigt - Blandat

   

2006-06-02 00:21

Varför känns det helt naturligt att vara vaken..

Varför är det så att man är så jävla pigg på natten och skittrött på dagen? Jag menar, allt är ju anpassat för att man ska sova på natten, natten har inga direkt konstruktiva aktiviteter att erbjuda. Dom flesta som är vakna på nätterna som inte jobbar antingen snackar BARA SKIT, runkar, knarkar eller kollar på värdelösa filmer.

Har shippet i vår hjärna knasat? Det är på natten man känner att man lever, och det känns hetl onaturligt att lägga sig i sängen vid 23-24. Känns bara konstigt. Däremot att sova mellan mellan 6-7 är grymt skönt, och att efter jobbet slänga sig på soffan och slumra till en kvart eller två, känns bara prima. Men att sova på natten?Uuuuh.

Nu har jag försökt i ett par år att greja till det, eftersom att det absolut inte kommer komma av sig självt, att jag somnar vid 22 och kliver upp 7. Det funkar inte, har provat all möjlig skit. (Tabs, terapi, struktur, disciplin) men i slutänden känns det ändå alltid rätt att sova en timme på dagen och vara vaken hela natten.


Människor verkar ha en inbyggd dygnsrytm som av sig självt jämnar ut sig med tiden. Men inte vi.

Känner du igen dig.. eller är det bara jag.