I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Jag hatar era frågor.

Övrigt - Blandat

   

2006-05-31 00:37

Jag hatar era frågor.

Exempel 1.
”Jag har gjorde slut med min pojkvän för en vecka sen. Nu vill jag ha tillbaka honom. Skall jag ringa honom nu eller strunta i det eftersom jag gjorde slut? ”

Den här personen vill bara att jag skall svara ”javisst, ring honom. Han blir nog jätteglad” - eftersom personen i frågan redan har bestämt sig innan och vill få det bekräftat att det är ”rätt” att ringa honom. Men allvarligt, du behöver ingen som bekräftar dina tankar och jag tänker aldrig försöka få dig att förändra ditt liv....det är ju ditt liv trots allt och då är det nog bäst att du fattar besluten själv. Och, eftersom du frågade: det är FEL att ringa ett ex och vilja återuppta kontakten efter 1 vecka.


Exempel 2.
”Skall jag färga håret svart eller blont?”

Allvarligt talat så tror jag att du färgar håret för DIN egen skull, ingen annans - och färgar du håret för andra människor så har du ett stort problem med självkänslan. Vad bör man göra om man har dålig självkänsla? Mitt tips är att du mobbar personer på skolan/arbetet, trycker ner fulare personer och har fördomar mot allt och alla; alternativt bli nazist.


Exempel 3.
”Hur mår du?”

Jag har tagit upp det här en annan gång, men det är dags igen. Vem fan bryr sig om hur jag mår? Och tror du verkligen att jag bryr mig om dig? Nej. De få gångerna man skall fråga det här är om man verkligen undrar och är redo för att ta emot alla slags svar. Om du frågar din medarbetare ”hur mår du”? Och han svarar ”skit, funderade på att ta livet av mig igår...jag känner mig så oälskad.” Då skall du INTE bli chockad eller stå där som ett fån. När jag väl frågar det så ser jag igenom personen och vet att personen mår dåligt. Då frågar jag ”hur mår du”? Tre gånger på raken och tredjegången kommer det uppriktiga svaret. Men jag är alltid redo som scouterna.


Exempel 4.
”Hatar du mig?”

Allvarligt talat. Om jag verkligen hatar en person så pratar jag ALDRIG med den personen. Jag föredrar att skippa fester när jag måste träffa personer som jag verkligen hatar. Men visst, jag kan uppriktigt säga att jag bara hatar 2 personer för tillfället och skulle utan tvekan kunna mörda dessa personer; men jag måste först komma på en plan för att inte djävulens soldater skall tillfångata mig.


Exempel 5.
”Varför pratar du inte om dina inre tankar?”

Jag pratar om de dagligen, jävla pucko. Det är bara du som inte lyssnar.


Exempel 6.
”Varför ringer du aldrig mig?”

Oh, blir lika irriterad varje gång denna fråga ställs. Om ni vill prata med mig så är det bara att ringa, eftersom precis så gör jag när jag vill träffa/prata med en person. Är dtet mitt ansvar för att våran vänskap skall fungera? Nej, det är bådas. Det roliga med folk som säger så aldrig ringer mig, så vad fan vill ni?


Exempel 7.
”Kan du hämta tidningen, mackan etc etc åt mig?

Enda gången sånt här är LAGLIGT att säga är om man är i ett trängt länge och inte kan förflytta sig eller om den andra personen som man beordrar är på väg åt det hållet. Annars är det enda rätta svaret: Nej, gör det själv.
Nej, det handlar inte om att vara elak utan att vara snäll. Om man verkligen vill ha något får man skaffa det på EGEN hand.

Hej, vi har aldrig träffats. Kommer du ihåg mig?