I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Statsvetenskap på SU...

Övrigt - Blandat

2006-05-26 18:43

Statsvetenskap på SU...

hejsan

jag undrar om det är nån här som har läst statsvetenskap C på Stockholm Univerisitet. Jag har söktoch har sedan tidigare läst alla poäng i A och B men har knappt några VG. På alla andra univeristet så kommer man ganska garanterat in på C Kurserna.

Anledning till att jag frågar detta är att jag vill flytta dit men kan bara göra det om jag kommer in. Ni som bor där vet hur svårt det är o få tag i lägenhet, så jag måste typ börja leta nu och, jag vet inte om jag kan lova lägenhetsägarna nåt... Har fått tag i en bra, centralt och vill inte säga upp den...

så va tror ni?

Svar från folk som helst har läst, eller har kompisar som har läst på instutionen,

ps. Om ni vet nåt om journalistikkursen/programmet, får ni gärna hojta om det med...

Vore otroligt tacksam, för säkra svar..

tack på förhand

Don't be offended
This is all my opinion
Ain't nothing that I'm saying law

2006-05-26 20:03
om du nu vill vara i sthlm o läsa journalistik så är väl poppius det enda intressanta.
"Once you've taken a few punches and realize you're not made of glass, you don't feel alive unless you're pushing yourself as far as you can go."

2006-05-26 20:30
journalismen var till min kompis.. ska ge henne länken.. tack

Don't be offended
This is all my opinion

2006-05-26 21:32
http://www.statsvet.su.se/studentadminis ..
Scrolla ner till studievägledning.

2006-05-27 12:12
apati: tro mig har testat studievägledaren är fett dryg och svarar inte ens på mina frågor... han säger bara att jag får vänta o se...
Don't be offended
This is all my opinion

2006-05-27 13:50
Det var konstigt. Studievägledaren vet precis, eller borde i alla fall veta, vad som krävts för att komma in på kursen tidigare.

2006-05-27 14:01
Old-Fashioned - Studentboende är inte så svårt att fixa längre (förutsatt att du har råd att betala lite överpris) och det kan vara värt att bo ett tag i studentrum för att få tag i en ordentilg lägenhet.

Om studievägledaren är ett pucko kan du kanske kontakta nån och klaga?

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda

2006-05-27 14:26
aparti: Jag frågade honom om jag hade någon chans med tanke på at jag inte har VG o sånt. han bah jaa vi kräver minst att du ska ha alla poäng. Det var inte direkt svar på min fråga jag har skrivit typ ca tre mail till honom känner mig som värsta tjatkärringen.

Mabande: mitt främsta problem är att jag får svar på om jag kommit in så sent som 21:a augusti.. o reggen är den 24:e .. det är lite tight om tid. Jag kan tänka mig betala högst 4000 förutsatt jag skaffar nå helg jobb. borde inte vara svårt inom vården med min erfarenhet... men du vet säkert hur det är när allt är osäkert...
Don't be offended
This is all my opinion

2006-05-27 18:25
Don't be offended
This is all my opinion

2006-05-28 11:38
MV7: ska hälsa henne.. tack
Don't be offended
This is all my opinion

2006-05-28 11:42
kolla här om det nu hjälper
http://www.kommandot.se/wp/

2006-05-28 14:08
bperb: har kollat sånt där är det bara utbildningar jag ska juh söka en kurs bara... plus att de ofta inte har statestik för C-kurser offentligt... så det enda sättet att få reda på detta är genom personligerfarenhet

tack ändå
Don't be offended
This is all my opinion

2006-05-28 14:19
Old-Fashioned - Stiftelsen Stockholms StudentBostäder har en sistaminutenförmedling med bostäder där det är (typ) omgående inflyttning: bostadstorget.sssb.se

Kanske en 18-kvadratare på Lappis (ligger precis brevid SU) för 2,8 k? bostadstorget.sssb.se - billigt och bra ;)

Om du har någon polare i stan kanske du kan bo hos honom / henne ett par nätter?

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda

2006-05-28 14:45
Mabande: okej fan va bra ska spara länkarna... tack
Don't be offended
This is all my opinion

2006-05-30 09:38
Don't be offended
This is all my opinion

2006-05-30 20:05