I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Vad mer kan jag göra?

Övrigt - Blandat

2006-05-26 15:26

Vad mer kan jag göra?

De är så här att mina föräldrar inte orkar med mig för att jag inte "går efter deras regler" och att dom alltid är så oroliga för mig så att dom inte kan sova om nätterna .

Jag försöker alltid hjälpa till och ringa en gång för mycket och säga vart jag är att jag lever att jag inte har gjort några dumheter osv osv.
Men endå när jag kommer hem så står min far där och är skit sne och säger att han inte har sovt ett piss för att han har vart så orolig blablabla men han visste att jag mådde bra ,vart jag var och med vilka för att jag hade ringt.

jag vet inte riktigt vad han har för regler men jag verkar inte lyda nån av dom.
De han alltid brukar säga är att de här är ingen hotell du kan inte komma o gå som du vill.
så nu så vill han inte ha mig hemma längre.

Så nu kommer "the big question"
vart fan ska jag bo?
hemma hos polare? joo säkert nån snäll som är villig att offra sitt rum ett tag iaf.

men om inte de går vart kan man bo då?
Jag menar blir de att man får sova i parkbänkar då?

I´m feeling drunk but im sober..

2006-05-26 15:31
aaaa....jobbig situation förstår jag...eftersom du är över 18 så kan dom inte bestämma över dig men så länge du bor hos dom så får dom ju ha regler för dig
vet du alltså inte vad dom har för regler? ta reda på det först.
vad är det du gör för att göra dom oroliga?
om ni pratar ut kanske ni kan kompromissa?
Nä vad roligt, verkligen jättekul!!

2006-05-26 15:37
konstiga foraldrar :/ om dom ar sa oroliga nar du bor hemma men anda vet vart dom har dig hur ska det da bli battre om dom slanger ut dig sa du blir hemlos och dom aldrig har nagan aning om du ens lever? iof om jag var du skulle jag nog flytta fort for dom verkar ju inte lita pa dig for fem ore. skaffa ett jobb och lagenhet?
We all walk in a path chosen, from the cradle till the caskets lowered

2006-05-26 15:38
alltså deras regler är ju de vanliga inte dricka eller röka .
jag gör både och, de vet dom om.
Och det är "okej" för dom.

sen är ju en av deras regler att ringa o säga vart man ska vara om man ska ut på fest.
jag gör det ,jag ringer alltid och säger att jag mår bra.

men nu räcker de inte,jag vet inte vad dom vill och dom vet inte heller det.
Min far sa.
-Jag orkar inte få hjärtproblem pga dig,jag har din syster och ta hand om få se om jag lyckas bättre med henne,så ta dina grejjer o flytta ut så blir de nog bäst för alla"

dom har helt enkelt tröttnat.Och så jämför dom mig jämt med min bror,eftersom han aldrig har skapat några problem han är helt enkelt en ängel i mina föräldrars ögon.

2006-05-26 15:39
dina foraldrar verkar ganska vrickade :/ dom verkar ju inte bry sig sa mycket om dig iaf :/

2006-05-26 15:41
joo jobb kan jag nog skaffa ,om inte de så finns de alltid svartjobb pengar är pengar.

joo men jag tänkte bo hos nån nu ett tag om de nu finns nån som orkar ha mig och ge mina föräldrar en break.

2006-05-26 15:42
Fraga vad han har for regler da. Att du vill veta vad du gjort for fel.

Annars lar du val kontakta soc antar jag. Om du inte kan fa tag i ett jobb och typ hyra en lagenhet tills du fatt pengar att kopa en egen.
What we do in life echos in eternity.

2006-05-26 15:42
chiliz F18

vad ska dom ha break ifran? att du foljer deras regler? dom verkar ju bara vilja ha dig ur vagen :/ fan vad jobbigt det maste va :(

2006-05-26 15:47
chiliz F18

Knivig sits som attan, det verkar vara en riktigt trist och surmulen situation ni har hamnat i. Alla vet att bra föräldrar ska vara snälla, omtänksamma och roliga, men vissa är inte det, och då gäller det att anpassa sig och vara flexibel.

Så mitt bästa tips: Ta ditt pick och pack och flytta ut, säg till pappsen och mamsen att du ska börja leta lägenhet, men att du gärna vill bo kvar hemma tills du hittat något.

Lycka till...
Denna användare saknar häftigt citat samt förmågorna; att tänka, att stava samt förmågan att skriva begripliga inlägg.

2006-05-26 15:49
haft exakt lika dant hemma , bara det att min morsa o soc skickade mig till ett behandlingshem i över ett år . Men du kan juh alltid söka till ett ungdomsboende ?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-05-26 15:49
låter som ett par chilenare..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-05-26 15:50
-SkadeGlad- F0

varfor? hon verkar ju inte direkt vara nagat problembarn, som jag antar att du ar.

det ar ju uppenbarligen hennes foraldrar som lackar ur bara. varfor ska hon skickas till behandlingshem eller ungdomsboende for det? battre att fixa eget da?

2006-05-26 15:51
jaquil P18

jaa break ifrån mig...

2006-05-26 15:52
al3
precis vad dom är !

2006-05-26 15:52
chiliz F18

isf kanns det ju inte direkt som dom uppskattar dig alls. jag skulle flytta dirr.!

2006-05-26 15:53
jaquil P18

jag berättade bara hur jag haft det ..
Men om hon inte har någonstans att ta vägen så kan man visst bo på ett ungdomboende .. det finns skit bra ställen som är precis som om man bodde eget ...
och nej jag rekomenderade absolut inte ett behandlingshem till henne ... nono

2006-05-26 15:55
chiliz F18
våra föräldrar har ju samma kultur bakom sig, min mamma kan också vara lite sträng tur att jag inte känner min biologiska farsa inte bor här för då hade det säkert varit mer regler.

Du måste visa att du kan, så visar dem dig respekten.
Så blev det mellan mig o morsan, jag gick efter hennes regler, och då fick jag skapa mina egna regler

2006-05-26 15:55
phlegm
tack

men jag vill inte direkt bo kvar men man blir väl tvungen medans söker har hittat eget.

2006-05-26 15:58
al3

jag respekterar deras regler.
men de dom mest har problem med är just de där att jag är ute om kvällarna och att dom blir oroliga då.
de är därför jag ringer och säger att jag mår bra osv.
men de verkar inte räcka nu.

2006-05-26 16:33
vad säger din mamma då? verkar ju mest vara din pappa som inte vill ha dig hemma, eller?

det bästa är väl om ni kan sätta er ner och prata, och komma överrens om nåt ni alla blir nöjda med.. om det nu är möjligt.
låter trist att behöva bli utslängd. så hemsk kan du väl inte va?
Wisdom is wonder

2006-05-26 16:36
Klipp dig o skaffa dig ett jobb.
One Love!

2006-05-26 16:39
vaniljj F26
min mor orkar inte med mig heller inte nån av mina syskon heller.
ingen orkar med mig..:/

jag är inte alls så hemsk min familj är väl känsliga...

jEKE

tro mig jag behöver inte klippa mig för att skaffa ett jobb,jag går fortfarande på plugget o tänker inte hoppa av så de får bli svartjobb medans

2006-05-26 16:41
exakt samma sak som mig, men jag e envis så jag tog mina grejer å flyttade.. hem till en polare.
?- Hur många bor det i Tyskland?
- Gôr-many.

2006-05-26 16:47
drowsky

Dom orar sig för mkt att dom inte kan sova så då blir de mitt fel.

Joo hitta lägenhet verkar sjukt svårt,men de måste ju ske nångång.

nu kommer jag väl bo hos en poalre ett tag iaf sen får vi se vart jag hamnar.

2006-05-26 16:52
dra till soc.. kan du bevisa att det är dina föräldrar som slängt ut dig så ska de fixa lya åt dig..

2006-05-26 16:53
joel413

Okej thanks

2006-05-26 17:15
men på ett sätt säger dom ju emot sig själv. . när du inte är hemma så oroar dom sig som fan lixom .. men om du flyttar oroar dom sig mindre då :/ då är du ju inte en hemma...

mysko ..

Hjulet snurrar men hamstern är död

2006-05-26 17:19
drowsy

dom misstänker redan att jag håller på me knark lite då och då.
jag kan inte direkt säga att jag e oskyldig då.

Isoptera

joo jag vet inte riktigt hur mina föräldrar tänker där.

2006-05-26 17:23
Tycker du ska sätta dig ner och prata med dina föräldrar, och reda ut hur ni ska göra.. innan du tar ditt pick och pack och sover hos vänner.

2006-05-26 17:27
joo ska ta ett snack me dom imorrn.