I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Tokyo! tips?

Övrigt - Blandat

2006-05-26 00:15

Tokyo! tips?

åker i mitten av augusti till tokyo med två kompisar, ska vara borta i 2 veckor och undrar om någon har sköna tips på aktiviteter vi inte får missa?

tack!

Moderator

2006-05-26 00:21
Kika lite extra efter Japansk graffiti, den ska tydligen vara mustig.
"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_

2006-05-26 00:21
absolut! det låter som en riktigt bra idé!

2006-05-26 01:13
akihabara! :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-05-26 16:19
akihabara!?

trots att jag precis har laddat ner en ljudbok med lär dig japanska, så har jag ingen aning...

2006-05-26 16:27
en.wikipedia.org

"Akihabara is best-known as one of the largest shopping areas on Earth for electronic, computer, anime, and otaku goods, including new and used items. New items are mostly to be found on the main street, Chûôdôri, with used items of all descriptions (software, hardware, and junk galore) to be found in the back streets of Soto Kanda 3 chome. First hand parts for the do-it-yourself PC builder are readily available, with many places around for the hunter of the best price. Tools, electrical parts, wires, microsized cameras and more are to be found in the cramped (some might say dangerously so) passageways of Soto Kanda 1 chome (near the station). Foreign tourists tend to visit the big name shops like Laox or other speciality shops near the station. The locals, of course, know where to find better variety and prices, a little farther away"

2006-05-26 16:27
sounds niice förövrigt

2006-05-26 16:29

2006-05-26 16:35
hahahh! fan va nice! det måste vi besöka!

2006-05-26 16:38
när man vinkar till någon att komma så vänder man handflatan utåt & drar in ungefär som när djur krafsar. Man ser ofta en katt på restauranger som gör så & det betyder välkommen in.

haaaah sweet!

åååh jag vill också till tokyo!!!!
du har inte plats för mig i nån resväska kanske? :D
web.comhem.se

2006-05-26 16:57
haha! ja, den där sidan är så gullig, det är mycket man måste se upp med har jag läst, att stå i kö till tunnelbanan och att inte stoppa ätpinnarna i riset, ajabaja.

hehe, på dit vägen har jag plats i resväskan, det är svårare med returen! =)

2006-05-26 16:59
Försök hitta en "alkoholbuffé". Min moster var i japan typ fem år sen och hon berättade om dom ställena. Man typ glider in och ger dom pengar, sen så får man beställa in drinkar och shit under en viss tid, typ tre timmar eller nåt.
"I whistled for a cab and when it came near, there was a hispanic in the car with lice in his hair"

2006-05-26 17:01
fan va grymt! det måste vi verkligen göra, om det blir tid över efter alla kareokebesök!

2006-05-26 17:09
jag aker ocksa till japan snart.. riktigt snart. pa mandag :)
kommer dock inte spendera sa mycket tid i tokyo
"Im known as an ape in the jungle, cause if i see somethin i like thats yours then im takin it from you"

2006-05-26 17:16
gillar du sneakers och streetwear så har jag mkt bra tips till dig på butiker odyl.. pm mig isf.

Det finns jävligt många roliga "temaresturanger" i tokyo. Vi var på Ninja Akasaka som var sjukt kul.. Lite dyrare, men jävligt bra service ('secret ninjabutton' under bordet för att kalla på en ninja..) och mat.. Jag o brorsan käkade för 700kr var.. men då äter vi lite mer än en genomsnittsjapan också.. :) Be hotellpersonalen hjälpa er att boka bord.. Ninja Akasaka

Fiskmarknaden tidigt på morgonen var också jävligt kul att se.. Se till att vara där runt 06.00 snåret när dom auktionerar ut tonfisk. :)

Sumobrottning är en självklarhet.. finns ganska många träningslokaler i stadsdelen Ryogoku som man får besöka under träning..

Ska ni shoppa så gör ni bäst i att dra till Harajuku eller 'marknaden' i Ueno för kläder/skor/väskor osv. Akihabara för elektronik.
Daikanyama (stavning?) är påväg att bli ett jättehippt ställe/nya Harajuku, många streetwearbutiker bl.a. Supreme och Silas.

Kareoke är jävligt ball i japan också, se till att teama ihop med några japaner för att höja stämningen ytterligare..

Shinjuku eller Roppongi för att festa.. Har lite flyers hemma nånstans från bra klubbar, kan kolla det senare.. Tunnelbanorna i Tokyo slutar gå vid 00-01 på natten så gå ut sent och åk hem när dom börjar gå, vid 5 tiden ungefär..

Skippa 'sevärdheter' som Tokyo Tower t.ex. sjukt mkt folk och dyrt. Finns nån skyskrapa som heter Tokyo City Hall i Shinjuku Skyscraper District som e gratis att åka upp i, gör hellre det isf.

Ueno Park e ganska soft att gå omkring i efter man varit o shoppat på 'marknaden'..

Skicka ett mess om du vill veta mer.. peace.

2006-05-26 17:17
vart ska ni bo förresten?
Producent

2006-05-26 17:38
träffa min kusin som bor där lär du inte missa.....=)
"Incarcerate your fate in Satan's fiery lake, then I lock the gate"
"And even if you kill me I'll still be in your fuckin dreams"

2006-05-26 17:39
Tv spel såklart och arkadhallar :) Och testa sushin
PUNGEN SKA MED IN ANNARS KAN DU GLÖMMA DET!

2006-05-26 18:17
tack som faaaan! helt underbart fantastiskt med så många förslag!

tanken är att vi åker den 13 augusti, vilket lär bli ganska varmt vad jag har hört...det är också högsäsong då men men. sedan ska vi bo på vandrarhem under hela vistelsen, helst på lite olika så man lär känna olika statsdelar...

när var du och din bror där förresten?

jag är verkligen helt i extas över den här resan och kommer tracka dig med frågor!! =)

2006-05-26 18:18
svar till jetJaguar....där uppe

2006-05-26 18:31
josefin vi var där för ett år sedan.. 11 dagar i början av maj.
jag längtar sjukt mkt tillbaka dit.. lätt den bästa resa jag gjort.

vi bodde också på nåt vandrarhems liknande ställe.. Andon Ryokan heter det. Ligger i Minowa, nån station från Ueno.. Det var litet som fan, men jättefräsht och jättetrevlig personal.. Passade bra för oss då vi bara sov där och åt frukost.. www.andon.co.jp Ganska billigt också.

Fråga på du.. jag hjälper dig så gott jag kan.

2006-05-26 18:46
Jävlar va asiaterna är från framtiden.
UTE EFTER SVENSK HIPHOP VINYL!
KOLLA MIN PROFIL!

2006-05-26 20:33
Zelgen

låter jätteroligt. jag älskar sushi redan som det är, så sushi i japan är antagligen det ultimata!

vad spelar de för musik på klubbar där och så, hur är det med inträde, åldersgräns och liknande?
jag sak definitivt komma ihåg tipsen! tack!

2006-05-26 20:35
utmana en random japan i arkadhallen josefin!!
PUNGEN SKA MED IN ANNARS KAN DU GLÖMMA DET!

2006-05-26 20:36
JetJaguar

shit va härligt det låter! bästa resan, ungefär den känslan vill jag också ha när jag kommer hem; höga förväntningar med andra ord.

vi har varit inne på www.hostelworld.com och kollat, ska kolla om Andon finns med, men där kommer vi nog bo!

det känns skönt att veta att det är rent coh snyggt, men hur är det med säkerheten?

tack igen!

2006-05-26 21:31
Zelgen

ok elektro, inte riktigt vår grej men man tar seden dit man kommer så det blir elektro!

annars håller jag med om att 200 är dyrt, men vår budget är ganska saftig så det ska nog gå bra!

tack!

2006-05-26 23:51
shibuya ska det vara, inte shinjuku.. när det gäller nightlife.. my bad.

ang. klubbar så var vi på minst två-tre st stora ställen som spelade hiphop och r&b, yellow bl.a. som nån nämnde tidigare.. även en klubb med det så hiphopklingande namnet 'Harlem' och ett ställe som heter 'Nuts'. det bor 35 milj japaner i tokyoområdet, så det finns säkert klubbar som spelar musik ni gillar.. :)
leg 20 nästan överallt.. hårdare koll på amerikanska ställen än på japanska..

Pete Rock och John Legend körde en utomhusspelning när vi var där.. träffade massa galna hiphopjapaner som guidade oss runt på massa klubbar senare på kvällen. minns inte exakt vart vi var.. men det var iaf. i Shibuya..

säkerheten.. menar du generellt i tokyo eller på vandrarhemmen?
generellt sett så är det mkt låg kriminalitet i japan. det som är störst är som man kunde tippa, yakuzan.. japanska maffian.. men det är inget man som 'civil' märker något av.. annars är det väldigt lungt, såg inga bråk eller dyl heller.
vårt vandrarhem hade kortnyckel till ytterdörren som låstes efter 10, sen självklart lås till rummen. :)
just säkerheten var det jag minst oroade mig över..

hur mkt. payar ni för flyget?

2006-05-26 23:57
oh.. nåt som var jävlig kul och intressant var att bara gå omkring på sidogator och droppa in på nån obskyr japansk randomresturang (undvik dock sådana barer om ni inte vill känna er jävligt obekväma och uttittade..).. där hittar du den absolut bästa maten (och ibland värsta.. :)).. vi hittade nåt ställe på nån bakgata i Minowa. kändes som vi var de första icke-japanska människor som någonsin satt sin fot på den resturangen när vi kom in.. men vi fick jävligt bra service och maten var fantastisk.. vet ej vad det var för något vi åt, då menyerna var på japanska och dom kunde självklart ingen engelska.. :)

2006-05-27 00:46
okej, ja, du har såklart rätt om klubbarna, vi hittar säkert något som passar och det kommer bli grymt såklart!

det vore grymt om man lyckades få se någon utomhusspelning eller liknande, vi åker ju som sagt under högsäsong så något extraordinärt lär vi uppleva..

ang. säkerheten var det både allmänna och på vandrarhemmen jag menade, men nu behöver vi verkligen inte oroa oss. skönt!

haha, alltid skönt att hamna på de extra inhemska ställena, det ska vi nog prova, det bästa vore att träffa några japaner som visar en runt, precis som för er!

vi fick flyg för 8300:- vilket jag tror är ett ganska bra pris för aug?

jag vill verkligen tacka för tiden du lägger ner på oss!

2006-05-27 14:07
JetJaguar har gett rätt bra tips, väldigt bra tips. Jag bodde också på hotellet han rekomenderade till, skitfräsht men litet. Det enda jobbigt är att det tar typ 20 minuter in till riktiga city. Annars borde du bo i Shinjuku eller Shibuya. Lite dyrare men helt klart värt det, närmare till allt.

Annars:
Ginza: lite lyxigare, men finns så sjukt mkt bra shopping där.
Harajuku: ett måste, där hänger alla ungdomar & mkt bra & roliga butiker.
Shibuya & Roppongi är för festandet, missa inte roppongi towers.

Annars har JetJaguar skrivit det mesta.

Just det, akta dig för att äta pizza 200-250:- för en vanlig pizza som inte smakar särskilt gott, håll dig till deras egna mat, det är bäst.
bbbbbbbbbbbbbbbbbbbb

2006-05-27 15:35
pajjaz

man ska hålla sig till japansk mat alltså? okej, det låter bra. ska se till att verkligen åka till Harajuku, det verkar otroligt spännande!

tack för alla fina tips

2006-05-30 12:44
konichiwa josefin ;D

vafan köp hem lite future-elekroniska leksaker åt mig =)
Sen har du tråkit kan du alltid ge en kille på stan en ninjaspark i skallen :)

2006-09-22 15:47
Harajuku var lätt favoriten i Tokyo! Rockabillys! :D
"Im known as an ape in the jungle, cause if i see somethin i like thats yours then im takin it from you"

2006-09-22 15:53

du måste fan dokumentera gatumodet, de har en helt anna inställning till mode än i Sverige. många tar ut svängarna rejält

ta bilder och visa sen på whoa!
Femme fatale

2006-09-22 15:53

och för Guds skull glöm inte att köpa Siemens HelloKitty mobil..herregud..
Femme fatale