I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Kan min lärare göra såhär?

Övrigt - Blandat

   

2006-05-24 19:32

Kan min lärare göra såhär?

hej hej

snart sätts betygen i skolan och jag har problem med min lärare som vägrar ge mig mvg i engelska A.
jag har fått mvg i alla inlämningar under första året nu på gymnasiet i engelska förutom på 2 saker då jag har fått vg på.
nyligen hade vi även nationella prov i engelska A, där fick jag mvg i allt förutom på hörförståelsen, på den fick jag vg på.

nu har jag pratat med henne en hel del, det första hon sa till mig när jag frågade ifall jag har någon chans att få mvg i engelska, klappar hon mig på axeln och säger "det är kört för din del!" och skrattar.
jag blev sjukt paff och visste fan itne vad hon menade med det.

senare gick jag och pratade vett med henne. hon hade tydligen valt "fel ordval".. jaja men tillbaka till det viktiga:

nu säger hon att jag ska få göra nationella prov i engelska B, hör och läsförståelse. jag ska även göra om ett arbete i "mvg-kvalité".
om jag får mvg i nationella i engelska B så får jag mvg i slutbetyget.

kan hon verkligen eller får man verkligen låta en elev som läser engelska A göra nationella prov i B-kursen?

jag har även talat med min rektor och hon säger att det är upp till läraren hur hon ska lägga betyget.
men jag tror knappast att man kan låta en elev göra ett nationellt prov i en kurs man inte ens läser.



vad ska jag göra?
tack för er som orkade läsa hela inlägget!