I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Vilken hårprodukt använder ni och varför?

Övrigt - Blandat

   

2006-05-24 14:05

Vilken hårprodukt använder ni och varför?

Eftersom det är så surt att köpa nytt dyrt vax och sen avsky det efter första användningen tänkte jag vi kunde tipsa varandra. Dessutom har jag för första gången fått halvlångt hår så jag är intresserad av vad jag kan använda.

Obs att tråden är tänkt för stylingprodukter, inte schampoo/balsam/annat jox.

Skriv varför ni använder det ni gör! Det blir inte så intressant om folk bara namedroppar nåt flashigt märke och säger att det är "niiiiize". Varför är det bra? Sitter det i bra? Ger det bra textur, hurdan isf? Är det behagligt att dra handen igenom eller kladdigt? Osv osv.

Jag börjar:

Dax Wax (röd)

Fördelar:

Sitter i i evigheter (kan också vara nackdel). Vattenfast när det regnar. Lätt att omforma om frisyren skitit sig. Ger bra rufsig/taggig textur om det gnuggas in i vått hår som sedan torkas med handduk. Går inte ur för att man drar handen igenom håret. Billigt.

Nackdelar:

Kladdigt och äckligt. Ger skit på huvudkudden. Kan se flottigt ut. Funkar bäst på kort hår.

Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår