I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hur gör man om man vill jobba utomlands ?

Övrigt - Blandat

2006-05-17 16:21

Hur gör man om man vill jobba utomlands ?

Tja.

Tänk er att man har skaffat utbildning osv tex svetsare och man kan Svenska och Engelska, man vill ut och se världen.

Hur börjar man ? Vilka är bra länder att jobba i. Var ska man börja.

Har ni erfarenheter så skriv gärna hur ni gjorde det.

Varför jag skapar denna tråd är att jag vill få en uppfattning om hur det är svårt att jobba utmoland om det är kul om det är värt det osv.

Dont drink and drive, take LSD and teleport!

2006-05-17 17:00
hur man gör, vet många som har varit på semester o snackat med de lokala, sen någon månad senare flyttat ner, annars finns arbetsförmedlingen..
dom har ju div. annonser, mest aupair eller vad det heter...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-05-17 17:01
nya zeelan frankrike australien holland irland. du kan söka på google
Bara för att du är paranoid, ska du inte tro att de inte är efter dig

2006-05-17 17:18
Om du är utbildad svetsare och har ett par års erfarenhet så kan du skaffa dig jobb ungefär precis överallt.

Man börjar genom att spana in respektive lands arbetsförmedlingar sedan pumpar man cv.

Jag har jobbat i Australien och jobbar i norge men har ingen speciell utbildning.
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.

2006-05-17 18:45
tror på d som olik P20 nämde.
att åka till nåt land å kolla upp när man väl e där...ta en weekende eller nåt..=)
vi är överallt!

2006-05-17 18:50
utomlands är ett ganska stort ställe...det varierar nog på vart i utomlands du vill jobba.

men norge kan nog vara en sjysst start för att få lite grundcash...sen australien, nya zeeland, england, irland osv är det iaf lätt att få jobb i/på.
Idag är jag farlig

2006-05-17 20:37
Mmmm det låter skit bra det. Tack alla.

Keep em coming...
Dont drink and drive, take LSD and teleport!

2006-05-17 20:40
Jag fick jobb i england direkt efter skolan som kock. Ringde dit hade intervju över telefon o sen 3 dagar efter studenten så började jag jobba. De var väldigt hjälpsamma, fixade boende i ett kollektiv o hjälpte till med att skaffa bankkonto o id-nummer osv
Wherever there is a fight against the blood and hatred in the air, look for me man I'll be there!