I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Behörighet till universitet!?!

Övrigt - Blandat

   

2006-05-15 14:02

Behörighet till universitet!?!

jag har googlat runt nu och sökt alla info jag kan om vad man ska ha för att vara behörig. men ända svart jag får är
---------------------------

Grundläggande behörighet
Kraven för grundläggande behörighet kan uppfyllas enligt följande och avgör också i vilken grupp den sökande konkurrerar vid urval.
* Slutbetyg från ett nationellt eller specialutformat program i gymnasieskolan eller Komvux med lägst betyget Godkänd på kurser som omfattar minst 90 procent av de gymnasiepoäng som krävs för ett fullständigt program.

----------------------------

alltså inget om grund ämnen som folk snaka om. jag har IG i religon och tänkte läsa upp det men även om jag gör det får jag nog inte 90%G efter som jag inte var närvarande på mina cp kurser som fans på media linjen. alltså skiter det sig ändå antar jag för det är typ flera hundra poäng i det sjuka kurserna. men jag har slut bettyg men det är inte bra nog och går nu alltså inte att läsa upp?

what to do?

senaste anmälingsdag till komvux är i dag så gärna snabba svar om någon vet hur det är rubbade systemet funkar.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.