I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Få lån utan att bli borgad?

Övrigt - Blandat

   

2006-05-15 11:01

Få lån utan att bli borgad?

Har en del planerat för att starta eget företag, men det är som vanligt pengafrågan som sätter käppar i hjulet och jag skulle uppskattningsvis tro att jag behöver ett lån på 100-250 tusen för att hamna på rätt sida och inte konka direkt.

Och saken är ju den att man måste ha ett fastjobb för att få beviljat ett lån från banken. Och det kan jag fixa, men då har jag inte den tiden som krävs för att sköta ett eget företag så det är inte att tala om.

Jag har pratat med släkt och det finns ingen som vill gå in och borga mig för de summorna av förklarliga skäl.

Så, hur gör jag? Börjar jag spara (vilket lär ta ca 15 år) eller finns det någon "genväg" till lånet? Jag vet att man behöver en detaljerad ekonomisk plan att visa upp och en tydlig struktur för att överhuvudtaget ha en chans till lån, men är det så "enkelt" att fixa det och sedan lämna över till banken som ska titta över det och sedan fatta ett beslut?

Starta egetbidrag är en bra sak, men jag behöver en startsumma för att komma igång.

Hjälp mig!

dingrinn.blogspot.com