I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

flytta till paris

Övrigt - Blandat

2006-05-12 01:30

flytta till paris

är det någon som har koll på hur det ser ut med arbete osv i paris? jag är sjukt sugen på att flytta dit men vet inte rikitigt om det är som typ barcelona dit man bara kan dra utan att kunna språket och ändå få jobb. jag snackar lite franska efter sexårs studier i skolan men inte flytande men målet är väl att det ska bli så. och nej studier är inte något alternativ då csn inte är så glada på mig som man hade hoppats på att de skulle vara och jag orkar inte dra på mig de skulderna.
hoppas någon har lite bra svar och inte bara de normala whoa svaren.

hon hatar mig bara för jag e thug och typ aldrig e där

2006-05-12 01:31
Jag ska dit med en kompis nästa år! vi ska till södra marseille och bo i kooperativ, skejta och leva livet.. hanka på;)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-05-12 02:27
hmm... vill du ha ett riktigt jobb så är paris inte rätt stad och frankrike inte rätt land. ströjobb finner man väl lite överallt men frågan är om lönen kommer täcka dina utgifter (dyr hyra och dyrt allt!). aja, ingen stad jag skulle rekommendera någon att åka till utan kontakter, kan bli ensamt. sen gillar jag inte paris personligen, åk till marseille istället :P

-ess- F17
marseille och paris går inte att jämföra... paris ÄR frankrike och marseille är bara marseille, så mycket mer chill. den staden rekommenderas varmt!

2006-05-12 02:42
Jag har varit i paris. det är underbart, men marseille är chill för skejt och mys! billigare och så!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-05-12 08:50
min syster flyttade dit för ett år sen och hon har jobb o lägenhet men det e jävligt svårt o haffa jobb när man inte kan språket,
hon letade som fan asså hon verkligen krigade för hon pallade inte med sverige men till slut fann hon dinsey hehe hon arbetade där typ 8 månader vid Indiana Jones berg o dalbana o hon fick jobbet pågrund av att hob kan svenska OCH spanska, det e ju mycke folk från olika länder som kommer dit så dom behöver oftast folk med spanska elr italienska men inte så mycket svenska, engelska bryr dom sig inte så mycket om eftersom dom gillar inte det så mycke (skumt:P)
men ändå hon gav upp jobbet för dom langar bara skitlöner o nu e hon på jakt efter nytt jobb men allt börjar gå ganska bra för henne ändå jag menar hon har redan lärt sig prata flytande franska så det e ju bra och jävligt bra fördel om du nu vill flytta dig dit så lär dig språket mer =)
o bodstads o sånt, hmm min syrra bodde ett tag i hotell o hos kompisar som hon lärde känna därborta efter att jobbat i disney så det e nog svårare att haffa lägenhet, men om du kan språket väl o har bra betyg så klarar du dig nog, min syrra har inte dom bästa betygen men hon ska nu gå i komvux därborta för att kunna få jobb enklare hehe så det gäller nog o ha bra betyg =)
men asså försök med detta för att paris e en stad jag sj skulle vilja bo i hehe kom nyss hem ifrån paris för 2 dar sen hade vart o hälsat på o jag lovar dig det e den bästa staden, det finns inget härligare än att chilla där jag svär=)
så jag rekommenderar dig att satsa på detta =)

peys

2006-05-12 09:03
inte ska vi oxå glömma staden macoon=)
staden för vinälskare *slurp*
hehe

2006-05-12 09:12
Har du vänner el familj där så är det ok..kan man språket ännu bättre! Ifall du vet vad du ska göra där..ännu bättre!
Men att bara åka dit som en impulsiv grej, hade jag nog inte vågat göra..

Jag har varit där men fick inte det jag förväntade mig utav Paris.
Tack & Hej!

2006-05-12 13:32
det är en grym stad jag hatr varit där flera gånger men jag vill ha ut mer av stan än bara en semester... men det verkar svårt som fan med jobb i stan och det har jag ju fått bekräftat.
hon hatar mig bara för jag e thug och typ aldrig e där