I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Konstiga mål eller drömmar.

Övrigt - Blandat

   

2006-05-06 00:51

Konstiga mål eller drömmar.

Nån mer än jag som drömmer om att sälja alla prylar man har hemma i Sverige, ta ett klädesombyte, åka ner till thailand, börja jobba på en fiskebåt där lönen bara räcker till mat. Styrketräna och meditera hela dagarna, göra sin kropp till ett jävla vapen och stärka sitt psyke till max, kasta bort alla attityder, alla prestationångestar och allt vadfan de heter. Glömma bruden som man vill ha, killen man ska nita, bilen man ska köpa, provet som ska göras, drinken som är bäst, kläderna som inte passar, frisyren som kanske ska bytas, håret under armarna som ska rakas, smutset i ansiktet som ska frätas bort med massa kemiska produkter.


Ja bolla tanken med några polare som totalt är inne i ha skinnjacka-och-knulla-krogenbrudar livet och dom tyckte att jag
var galen och tråkig.


Jag har allt jag vill ha, kläder så jag blir varm, mat så de räcker och blir över, pengar slängs på onödiga saker, bara för att hålla igång, bara för att hjälpa till att skjuta upp att sätta mig ner på sänkkanten och fråga mig själv, VARTIHELVETE är du på väg?Va vill du göra?
Känns som att hela ens liv handlar om ett och samma mönster, och man fortsätter med i det, trots att det inte ger ett skit. Den här veckan har varit totalt värdelöst, jag har inte uppnåt någonting, ingenting.
Jag käkar, är inte tacksam, jag bränner pengar på ciggaretter, tittar på keffa teveprogram innan jag lägger mig..

JAG HATAR DET. Jag hatar de så jävla mkt. Handlar de verkligen om att bara glida runt, snacka de där jävla språket med polarna och "ska vi göra nåt mannen?". Ha den där stilen, den attityden, snacka om den, spotta på den. Tycker ni att era liv ska gå ut på det?

Jag vill inte vara en del av det längre, jag vill stå i trasor och slita för att få mat för dagen, träna kampsport efter jobbet och sova några timmar på madrass. Pussa marken där min frukost ligger, vara tacksam över varenenda jävla riskorn som ska ner i min mage. Vara tacksam över varje dag då jag inte behöver slåss mot sjukdommar eller se mina barn dö.


Istället för att fösöka gå frammåt - skaffa MER pengar, skaffa MER brudar, köpa MER snygga kläder, dricka MER alkohol- varför tar man inte ett steg bakåt, kastar bort all den skiten och lär sig kicka på att man har mat på bordet?



Jag far snart till thailand, kampsport, fiskebåt, sova på madrass, träna kropp och psyke i ett år, jag frågar en gång och bara en: Vem fan följer med mig?Isåfall blir det här min sista fylla.