I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

En motionärs bekännelse. Glädje efter kärlek

Övrigt - Blandat

   
Rappare

2006-05-04 22:49

En motionärs bekännelse. Glädje efter kärlek

Denna tråd är för att jag vill skriva av mig lite av något som verkligen har hjälpt mig och folk som kanske finner sig i en snarlik situation kan kanske ta del av det här också.

Så här var det att i februari i år så tog mitt dåvarande förhållande slut efter 1,5 år och jag lämnades efter. Jag var den som fick ta del av den dåliga sidan av myntet, jag var alltså den som fortfarande hade känslor kvar och inte alls ville se något slut på det hela.

Men sagt och gjort, sen stod jag där och jag såg verkligen hur otroligt mycket tid varje dag innefattar då man inte uppskattar den. Fem minuter kunde kännas som ett år när man mådde på topp och jag visste inte riktigt vad jag skulle ta mig till. Sen kom jag över en tråd här på Whoa där folk hade skrivit om att kärlek i stora drag kommer handla om att gå vidare och en viss person föreslog att ’extremt nörderi’ av det man är intresserad av hjälper.

På den tiden motionerade jag rätt mediokert, tre gånger i veckan. Inte direkt för att jag tyckte det var kul utan mer för att jag kände att det var behövligt, något man ska hålla på med helt enkelt. Men efter jag fick rådet om extremt nörderi så bestämde jag mig för att dubbla min träning och motionerar nu vanligtvis 5-6 gånger i veckan, och här har det hänt något otroligt.

Jag kan säga som sådant att nu när det har gått en tid, och jag motionerat som om det inte vore någon morgondag så har jag fått en helt ny syn på mig själv. Då jag var ute och sprang min runda på 15 kilometer för nån dag sen kände jag verkligen hur livsglädjen sjöd inom mig, jag ville bli sedd, jag ville att folk skulle se att jag uppskattade livet och verkligen tog vara på min tid. Att jag var en sund person och att nån som behandlar sig själv så här bra förtjänar det bästa som livet har att erbjuda. Mitt motionerande har blivit mitt nya förhållande, ju mer jag motionerar desto bättre mår jag, precis som en partner kan få en att känna sig. Men det roliga är att jag är så oerhört nöjd med det här för att nu är min glädje förankrad, jag kan inte bli ’dumpad’ från denna glädje.

Så alla ni som har det svårt, detta kan vara en väg ut, det har i alla fall fungerat för mig

facebook.com/idiomatisk - fan page