I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

känna sig maktlös - 2 dödsfall en oviss

Övrigt - Blandat

   

2006-04-30 09:48

känna sig maktlös - 2 dödsfall en oviss


har varit en grym vecka. En pojke på 12 år som vi känner dog i cancer i veckan efter 7 års sjukdom. Familjen har sålt nästan alla deras ägodelar för att ha råd med hans behandling. Han dog iallfall på sjukhus eftersom han inte orkade kämpa mera. han hade mamma och pappa där i det ögonblicket. Han hade tydligen spärrat upp ögonen precis innan och bett om ursäkt för att han gör såhär mot dem. mamman bad honom blunda igen i vetskap om att han kommer till himmelen och att han ska slippa lida. han blundar och går bort.

I förrigår så fick jag ett samtal. mina barndomsvänners pappa gick bort. (släktingar). Barnen är förvissa 20-27 år men det kom verkligen som en chock, för de här är de snällaste människor jag känner. Vi var på sorgestund i Uppsala igår och det var den värsta synen någonsin. systrarna såg ut at var 40+ av alla sorg och de såg ut som två övergivna fågelunger, jättesmala och taniga. helt förstörda. brodern i familjen fick ett riktigt anfall på plats, skakade helt okontrollerat och fick andnöd när pappans bild kom upp. han hyperventilerade och alla grät. och den ena systern berättade att man fan inte tror sånt händer en själv, deras pappa var inte ens sjuk men fick hjärtattack.
Dagen innan hade papan dött på sjukhus och fickorna han in precis när han dött. Den yngsta systern hade lagt sig brevid pappan och de fick dra bort henne, hon hade blivit helt galen.
som om det inte är nog så har deras mamma ett allvalgit hjärtfel. hon kommer inte leva så mycket längre hon heller..


I början på veckan fic jag ett till samtal. En familjevän till oss grät helt hysteriskt. deras barn, ett spädbarn på 6 månader, hade vid blöjbytning, precis när mammn en halvsekund gått och stängt dörren för att barnet inte sulle frysa, fortfarande med handen på sitt barn.. barnet ramlar. Huvudet spräcks.
Hamnar på danderydss sjukhus som tycker att de kan åka hem med barnet. mamman gråter och vägrar. De röntgar inte ens barnets huvud! dagen därpå (!) kommer läkare in

hoppsan, ungen har ingen hjärnaktivitet på 50 procent i skallen. Barnet är helt medvetetslöst. antingen dör han eller blir gravt handikappad. stackars lilla danyar! nu pratar vi om världens mjukaste och goaste bebis.
han har efter en vecka i koma börjat göra ltie framsteg. vi antar att han nästan är helt blidn på ena ögat och förlamad i halva kroppen. som tur var gör han små mså framsteg varje dag men det är så fruktansvärt at se.



Det har hänr mer denna veckan som har med övergivelse, sjukdom etc att göra men det bir för långt.



man känner sig så maktlös... behövde skriva av mig.

Femme fatale