upptagen? svara inte.
hände t ex idag, ringde till en person, hörde att hon lät besvärad när hon svarade som att hon var upptagen, jag frågade, "stör jag?" får svar, "ja, lite.. äter middag" och jag frågar då varför hon svarade när hon var upptagen men fick inget bra svar. varför ens svara när man är upptagen? person som svarar blir sur för att man stör och personen som ringer känner sig dum som störde.
är det viktigt så ringer personen igen ju
goda nyheter från uncle ben's spännande värld!
Klart man ska svara men det är ju inte så svårt att säga "Jag äter nu men jag ringer dig om en kvart"
Its darkest before dawn
starr men då har personen redan blivit störd och så har man förstört middagen säkert osv.. man ringer ju oftast mobil -> mobil och det är ju inte så många som har privatnummer.
förstörs middagen bara för att telefonen ringer? Var det för människor du umgås med..
No cake for the impurity!
Måste hålla med Mentalprayer där. Känns inte så farligt att ta emot ett samtal som varar i 20 sekunder medans man äter
Its darkest before dawn
inte att förstöra middagen såklart, men då blir personen irreterad osv osv. vi pratar inte om middag framför tvn i soffan, utan middag på restuarang med family. skit i maten, det var inte poängen, som vanligt hakar folk upp sig på fel saker.
nä förstår inte heller grejen.. ringer nån när man käkar saäger man ju bara "käkar nu ringer tillbaka" och inte fan förstörs middagen för det..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
som sagt, man behöver inte äta, kan vara vilken situation som helst. på lektion, i kön till banken, i bilen, när som helst?
det är enklare att svara direkt och med en enkel kommentar så som "jag kan inte prata just nu" visa att man är upptagen. annars är chansen stor att personen ringer igen. och igen. och igen. det händer. att börja grina för att man är upptagen - men ändå väljer att svara - är bara löjligt.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Hade en polare som inte gav sig förräns man svarade. Ringde bergis 10 ggr tills jag svarade.
What I said, yo!
PhilAhz0phee: haha. finns inget värre. om det inte är "kris" förstår jag inte poängen med att inte ge sig. tålamod är väl en dygd?
fredros_nukklz ja, hade det varit kris hade jag förstått. men så var ju inte fallet. haha. öl Ja? Vad förstod du inte?
What I said, yo!
PhilAhz0phee, roligt för dig och din vän möjligvit, men det var inte det jag frågade efter.
Man kan väl svara och be och få ringa upp . Jag svarar alltid i telefon . (om det inte är någon jag absolut inte pallar prata med)
öl Roligt för mig hurdå?
What I said, yo!
PhilAhz0phee har du tråkigt eller ställer du dumma frågor av vana? hur ska jag veta om det är kul för er eller inte, det är det säkert, superduperkul lixxxxom. ?
Hahahha driver du med mig? Läs igenom det jag skrivit så kanske du förstår lite bättre. Eller måste jag förklara på bebisspråk?
What I said, yo!
Jag vet inte men ja jag tar varje tillfälle för att låta bitter och cynisk så klart som fan jag svarar när jag är upptagen.
Thats so 97<br> Le Life Quiet<br> ---Input Moustache Here---
mina tjejer blir sura när man itne svara. Dom tycker att man kan svara och säga att man är upptagen. -Men vadå, då hör du ju mig när jag sätte rpå min andra flickvän?
om din brorsa eller mamma dör och din bäste vän ringer för att medela dig det hela. då vill du svara!
-Ditt tillrättavisande pekfinger i en hopplös värld infekterad av dumhet!- "Du är inget snygg längre efter den kommentaren..."
asså varför är vi så besatta av telefoner...jag har en telefonsvarare....
www.susei.blogg.se
Öl: För att det är ganska störigt när en telefon ringer, vissa är ju helt galna och lägger aldrig på, och sen ringer det på mobilen, lika länge där. Därför svarar man.
asdöd: Var inte du homo?
Yeah!
ashid Jag är relativt bra på den sociala biten,men om jag gör nåt o känner att telefonen skulle störa så finns min telefonsvarare...när jag är ledig igen lyssnar jag av den o ringer upp... problemet lööööst!
www.susei.blogg.se
ashid Jag vet....
www.susei.blogg.se
ashid Vad har det med saken att göra?
www.susei.blogg.se
ashid dåså
www.susei.blogg.se
komplex, JAG? homofobisk kanske. nä, inte det heller, men nej, jag är straight. Jag är arab för fan :P
ashid kanske det....men om du vill veta så finns det länkar på min sida som ger svar på frågan...så slipper vi disskutera det här.
www.susei.blogg.se
Asdöd Och?finns det inga homosexuella araber?
www.susei.blogg.se
ashid Men jag vill inte prata om det här
www.susei.blogg.se
Toastare
2006-04-29 22:30
öl låter enkelt,din vän vill inte prata med dig... och du ringer för mycket.
Jag skyller allt på Emma!
jag undrar också varför folk inte sätter på ljudlös eller stänger av sin telefon under natten om de blir förbannade när man ringer (på fyllan helt oskyldigt liksom haha). jag har alltid på ljudlös. är det riktigt viktigt är det bara att ringa hem.
jorå. och bilen gå bra?
Toastare
2006-04-29 22:41
man har ju på luren ifall det hände något... alla kanske inte har hemtelefon. Eller som jag som inte vaknar av hemtelefonen. Folk kan väl ha vett nog inte inte ringa på fyllan..så svårt är det inte att låta bli.
vill jag inte bli störd så sätter jag på ljudlös helt enkelt. för att då kunna se vilka missade samtal jag har så jag kan ringa upp. är jag stressad eller upptagen så svarar jag för att vara artig och säga "du, jag är lite upptagen. jag kan ringa dig senare". trevligare att säga det istället för att klicka bort personens samtal så att personen märker att man dissar den ^^ + att det är fan så mkt bättre att svara å säga "ja är busy" än att sitta å äta middag med telefonen ringandes. är inte DET störande så säg?
vad gjorde man på den tiden då mobiltelefonen inte fanns då? jag kna inte låta bli att ringa om jag bli snäppet för onykter. det bara går inte, jag har seriösa problem. jag vill prata med allt och alla. jag tror att du skulle vakna av hemtelefonen om du visste att din mobil var på ljudlös eller avstängd. det är en vanesak.
jorå. och bilen gå bra?
Triandafilo. Klart det finns bögaraber. det var bara ett skämt eftersom att dom flesta araber i sverige i min krets hatar bögar.
Asdöd Jaha...jag förstår inte skämt efter klockan tio
www.susei.blogg.se
Jag tycker hela telefon hysterin är löjlig. Som sagt,så finns det telefonsvarare och hemtelefoner. Om man ändå väljer att ha telefonen på 24/7 får man väl ge fan i att bli irriterad oxå.
www.susei.blogg.se
om jag inte har på ljudlöst får vem som helst ringa och ströra. fast jag sover för det mesta och låtsas att jag är vaken. säger något i stil med "nej det är lugnt, jag vaknade till för typ 10 min sen". är man busy så säger jag bara "ringer dig om 1 min". mina vänner, släkt och bekanta stör aldrig. det är väl det man har mobilen till? och om någon ringer vid olämpligt tillfälle så lär det märka det eftersom jag inte svarar.
jorå. och bilen gå bra?
Toastare
2006-04-29 23:06
jossex nej jag gör inte det... har väl ärvt djupsömnen av min mamma...