I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

keith haring plagiat

Övrigt - Blandat

2006-04-23 15:52

keith haring plagiat

borde kanske vara i websidor men endå,
www.allergi.nu såg bilderna där i metro och detta kan fan inte vara lagligt? tycker det känns som någon form av copyright brott...
har dom ingen skam i kroppen?

Vad anser ni om detta?

Redaktionen

2006-04-23 16:08
Oj, det var lite väl uppenbart..

Jag tycker det är fel.
namaste

2006-04-23 16:09
jag är nyvkan och har inte druckit mitt kaffe än, ge mig en liten hint på vad det är som är uppenbart och dåligt? =/

2006-04-23 16:13

2006-04-23 16:16
aah! now I see!

ja det var rätt dålig stil faktiskt =/

2006-04-23 16:46
fan vad jag ogillar nar "artister" gor malningar en trearing kan knapa ihop och sen blir kanda pa skiten :( jag kan fanimej mala battre an honom
We all walk in a path chosen, from the cradle till the caskets lowered

2006-04-23 17:05
jaquil P18 - tro det eller ej, men det är inte riktigt vem som är tekniskt bäst som gör de roligaste sakerna.
It's only gay if balls are touching

2006-04-23 17:08
Kupo P26

jag tycker det? konst i all ara, men kluddar man ihop en tavla som jag sjalv kan gora pa tio min med forbundna ogon tycker jag inte att man ska ha nagan credit alls for det, och jag blir fan ledsen pa alla som tycker att det ar sa fint osv..fyfan

2006-04-23 17:26
jaquil

tyst din lilla snorunge...

keith harring är en trendsättare och en av de fetare som världen har skådat. Ta du din 3dgrafik som du säkert älskar och kör ner i halsen.
http://www.earforcefm.blogspot.com

2006-04-23 17:31
ASUL P18

haha, men snalla lilla du....

och, haha, 3d grafik ar inte riktigt min grej, men kor pa det du :D

2006-04-23 17:33
ASUL P18

Whatever, det han gör är fortfarande skräp.
"Oh I like that Baby. I put on my robe and wizard hat."

2006-04-23 17:34
kast P20

jag tycker om dig :D

2006-04-23 17:36
jag gillade dock budskapet i den har:

OK

2006-04-23 17:36
okej, det är er det är synd om ni tycker det...

Keith harring är störst, hela hans pryl med enkla figurer, klara färger. Clena ifyllningar och perfekta budskap och motiv är genialisk.

Det är ni som inte vet något om konst om ni säger annat, ok, men då ska ni inte heller kommentera.

2006-04-23 17:38
ASUL P18

ptja, eller sa ar det du som inte vet nagat...
sa javla dumt att generlisera pa det sattet du gor nu.

bara foratt vi/jag inte tycker om din favorit artist, sa kan vi/jag omojligt kunna nagat annat va? argument pa dagis niva, grattis

2006-04-23 17:43
hahaha, du ja?

Dina argument är väl på fosterstadiet isf.

2006-04-23 17:46
haha, och vad grundar du det pa? forklara snalla sa jag kan forbattra mina argument, tack

2006-04-23 17:46
Killen som inte kunde ta att folk inte gillade hans favorit''konstnär''.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-04-23 20:27
killen som föddes med pungen i munnen, som trodde han var skinhead och sånt...

2006-04-23 20:29
Oh yeah baby!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-04-23 20:31
http://images.easyart.com/i/prints/rw/lg ..

När jag var i barcelona så var det en snubbe som höll på att göra grejer som liknade de som chisel länkade. och han gjorde Exakt denna som jag länkade ovan! ^^
dvs en dj.ande doggy.

Han gjorde dem, fan minns inte, men sprayfärg kan det ha varit.

Som sagt så var det i barcelona vid ett (turist-tätt) område -Las Ramblas. Den jag såg då, var det med största sannolikhet någon som härmade honom, eller kan det ha varit han?

2006-04-23 20:36
ehm, iofs så tror jag inte att det är han, när jag nu såg att det stod hans födelse/döds-år vid en målning. så, ja! tack för mig

2006-04-24 06:21
ASUL P18

varfor gar du till attack mot hans stil? varfor skulle han tro att han ar skinhead? antagligen ar han det, och vet att han ar det?

2006-04-24 08:17
Du är dock en av de få som jag inte tänker lyssna på öht efter dina uttalanden här. 16årig skin, jag tror iiiinte det. MEn visst det är ju mode.

2006-04-24 09:56
han va bög!!
bara så ni vet!!
k-one!

2006-04-24 10:23
ASUL P18: dum eller? skin is soooo last year.

2006-04-24 15:34
ASUL:Utveckla gärna.Jag är och har varit skin mer eller mindre sen ungefär tre år tillbaka.Men mode.visst.
Kan väll slänga alla plattor när jag lika gärna håller på.De är ju skitsamma.Har dem bara för att vara cool.

2006-04-24 19:24
ASUL P18

haha, du lyckas med att gora dig sjalv dummare efter varje inlagg, hur gor du?

alltid lika kul med ignoranta viktigpettrar som absolut inte kan ha fel

2006-04-24 20:27
Steem F19

tycker DU.
JAG tycker att en malning som ar svar, som har tagit artisten lang tid att gora, som inte ar nagra random farger utskvatta pa en duk for att "representera" chaos, har otroligt mycket mer kansla, stil och njutning i sig. Har inte heller sagt nanstans i mina inlagg att jag tycker om tavlor som ar sa verklighetstrogna som mojligt heller? sa lange det inte ar och ser ut som en trearings 5 minuters projekt ar jag nastintill nojd.

sen sa tycker jag att vissa av keith harings budskap ar riktigt genomtankta och bra, men hans stil pa sina figurer osv. faller inte alls i min smak

2006-04-24 20:30
jaquil P18

du beskriver ju dig själv i ditt inlägg så ja, får väl bara hålla med.

Steem you´re right...

För övrigt så är, du, jaquil jävligt lik min 14-åriga lillebror i både argumentation och åsikter, du växer helt enkelt ifrån det, hoppas jag.

Kan bara tillägga att ni som tycker att det vissa konstnärer gör ser ut som om en treåring kunde gjort det, det är troligen vad de vill då det är otroligt svårt att göra naivistisk konst som fortfarande har budskap och finess. Keith harring kunde det.

2006-04-24 22:02
VA svara då!!

har vi inte internetbeef här eller!!

jag tror du är svag, ska vi träffas och slåss!? :)

2006-04-24 23:32
känns lite väl tilltaget att ha en diskussion huruvida en målning/teckning är snygg då smaken är som... you know the drill. då föredrar jag diskussioner över en flaska rö'tjut och tända, rinnande ljus. passionerad diskussion i sitt esse.

hursomhaver, jag tycker absolut att allergi.nu borde ha klargjort att det är/var keith harring som gjort bilderna. vore kul om någon kunde skicka iväg ett mail för att få det klargjort om de har tillstånd etc?

California, knows how to party!

2006-04-24 23:36
är ju troligen inte han som har gjort dem. Troligen någon färgblind AD på nåt ställe.

2006-04-25 00:26
ASUL P18

ta det lugnt, jag sitter inte pa whoa 24/7, jag har ett liv.

men du vill altsa ga vidare med "beefen" och gora den mer personlig? snalla, vi bada vet att det inte kommer leda nanstans? eller, jag vet iaf. hur det funkar i din hjarna kanns ganska oklart.
om nagat i den har "beefen" har kannts 14 ar och din lillebror sa ar det val anda du som kommer med daliga pahopp helt utan uppbackning? och varfor ens dra in honom? vad har han gjort?

hursomhelst sa kommer du ju aldrig med nagat nytt kackt forsok att "knacka" mig? sa kan du inte bara ge upp?

huruvida vi ska slass eller ej sa ar jag inte den sorten som foresprakar vald i forsta hand. dessutom ar jag bra pa att slass, sa du vill helt enkelt inte slass med mig!

2006-04-26 18:42
kul att topicen spårade..

det är hög nivå på diskussionen här..

men när det endå är igång... att säga att keith haring är dålig och hans verk är värdelösa tycker jag låter idiotiskt, va inte så förtjust i början heller men efter att ha kollat upp så är han nästan lite av en favorit. välldans viktig för dagens konst är han också. och bara för att man inte målar renessans-wank så betyder inte det att man inte är tekniskt skillad

vore kul med lite namedropping av hatarna.

"jag kan göra bättre själv" - men om du inte gör det så är det jordens sämsta argument

2006-04-26 19:29
trekken P19

men jaaaa, du ar dryg och vill skriva nagat drygt. las om inlaggen en gang till, eller, tva ganger (for vi ser ju helst att du forstar vad vi vill fa fram eller hur?) och sen far det vara nog...

2006-04-26 20:06
va väll mest namedroppningen jag var sugen på att höra...

2006-04-26 20:08
hur har det med nagat att gora?