I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

vårdnadstvist..fråga

Övrigt - Blandat

2006-04-17 23:08

vårdnadstvist..fråga

..en kompis har ett barn..hon är inte tillsammans med barnets pappa längre..men de har gemensam vårdnad av barnet.. hon ska åka till USA med barnet i 4 veckor.. men nu har han blivit psyko o inte vill hon ska åka..hotar att ta in advokat etc..men vad skulle hon begå för brott?..

2006-04-17 23:09
kanske bortförsel eller nått?
- Man behöver inte vara fräsch om man har gräs!

2006-04-17 23:11
fan kan inte folk sluta skaffa barn hejvilt..

fan synd om barnen, synd om föräldrarna som måste bråka om sånt. synd om alla. säg till dom båda två å sluta barnsa sig å lösa det.. innan dom drar in advokat..

sen har la killen rätt å säga att han inte vill att hon åker iväg till ett annat land med deras barn.
?- Hur många bor det i Tyskland?
- Gôr-many.

2006-04-17 23:13
han är ett riktigt psyko bör tilläggas

2006-04-17 23:15
tror inte du e partisk i denna frågan :P
- Gôr-many.

2006-04-17 23:17
hehe aningen partisk ja=)

2006-04-17 23:19
nä men dom e la vuxna?

säg till dom att dom skadar bara barnet genom deras bråk..
- Gôr-many.

2006-04-17 23:24
barnet är endast 13 månader..om det nu spelar någon roll

psykregeln i det här fallet är att han är småkriminell pundare..förvisso inget jag bryr mig om..men skaffar man barn samtidigt som man beter sig som ett barn själv tycker ja man hamnar under kategorin psyken

2006-04-17 23:26
jo, inte bra å vara pundare å ha barn, men inte bra å ha barn med pundare heller.
- Gôr-many.

2006-04-17 23:29
"men skaffar man barn samtidigt som man beter sig som ett barn själv tycker ja man hamnar under kategorin psyken"

inte för att vara den som är den... eller jo

vilken kategori hamnar din kompis under, som skaffar barn med ett psycho?
352
Du kan ta en smålänning ur småland, men aldrig småland ur en smålänning.

2006-04-17 23:37
Varför skulle det vara dumt att med en 13-månaders utomlands ? Jag flög första gången när jag var två månader, inga fel på mig;)

Jag frågade min mamma, hon arbetar på åklarmyndigheten och kan sitt shit:)

Om man har gemensam vårdnad ska man fatta beslut gemensamt ang. barnet. Man har alltså både skyldigheter och rättigheter. Han kan motsätta sig att hon tar med sig barnet, men hon i sin tur kan också kontakta advokat och dra upp i rätten. Jag tycker dock att det är onödigt att dra det så långt, med vanlig hederlig kommunikation kommer man långt.

2006-04-18 00:13
känns juh synd om ungen som inte får åka till usa iof.
" Ska vi ... vad är det ni brukar säga? spöa en höna? "

2006-04-18 00:32
PhatSniper P21

om den är så pass liten som den nu var så tror jag inte han/hon bryr sig specielt mycket om han/hon sitter i Borlänge eller Ukraina. =)