I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Avgiftning och tiden efter

Övrigt - Blandat

   

2006-04-12 13:16

Avgiftning och tiden efter

Håller på att avgiftas just nu från opiater och benzo. Har varit jävligt jobbigt, men tycker jag har klarat det hela rätt bra än så länge. Är hemma på min andra permission idag och ska vara hemma till 16.00 och det känns jävligt skönt.

Och nu till det problemet. Jag har lärt känna en tjej som bor i samma stad som mig, och som är ett år äldre. Vi kommer verkligen skit bra överrens och gör det bästa av situationen. Alla ni som har suttit på avgiftning vet hur tråkigt det är. Jag och denna tjejen hänger ihop från morgonen till kvällen/natten och har det så jävla kul tillsammans. Några grejer vi gör är tex springer in på hennes rum på morgonen med två 1.5 liters petflaskor och skriker "ÄR DU MIN LILLA KATTUNGE?", snackar, sitter uppe till 2-4 på nätterna och pratar om allt möjligt. Känns så jävla kul att ha träffat henne.

Och här kommer det jobbiga. Jag har blivit varnad för denna tjejen av min kontaktperson att det inte är ett bra umgänge för mig och hon satte över mig på en annan avdelning för hon tyckte vi hade fått för bra kontakt med varandra. Mina föräldrar tycker inte jag ska hålla kontakten med henne efteråt. Vi har bestämda tiden då vi träffas på balkongen och snackar genom ett staket så vi håller forfarande kontakten med varandra. Jag och hon har bestämt så mycket saker vi ska göra i sommar tex åka till roskildefestivalen tillsammans.

Det jag själv är lite rädd för är att hon är/har varit sprutnarkoman och har hepatit c. Jag bryr mig inte om det, hon hade lika bra kunnat få haft aids för jag gillar verkligen att umgås med henne.

Snälla bullen, hjälp mig. Ska jag hålla kontakten eller ska jag skita i det?