I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Volontärarbete långt bort

Övrigt - Blandat

2006-04-08 00:56

Volontärarbete långt bort

Tjena! tar studenten nu i vår och känner en stor lust att efter det komma bort ett tag från familj, umgängeskrets och det här kalla landet och få lite perspektiv.

Min plan är att åka nånstans som volontär, i och med att jag e rätt fattig och inte riktigt vet hur man tar sig fram ute i världen själv så känns de som ett smart alternativ. plus att man får login fixad och gör en bra sak förstås.

Så, whoaiter... ni som har volontärarbetat utomlands, eller känner nån som gjort det, eller överhuvetaget vet nåt, tippsa om organisationer, sidor och allmänt som e käckt att veta.

spelar ingen roll vilken världsdel och spelar ingen större roll va de e för organisation, kyrklig eller statlig eller vad som går lika bra. e väldigt mycket på planeringsstadiet just nu ändå så... mvh jojje/

2006-04-08 01:24
sida.se
sen finns ju läkare utan gränser. vetefan hur utbildad man måste vara men det behövs nog alltid en liten slav som springer ärenden=)
Bullar o mjölk är fan det bästa som finns.

2006-04-08 13:36
Skivsamlare

2006-04-08 15:51
www.ungdomsstyrelsen.se

jag vill och göra det, fast jag tycker allt verkar så krångligt, att skaffa nån organisation bakom sig och så vidare, jag vill bara hoppa in och göra mitt bästa.
"Anpassa er aldrig" som Kaj Husell sa...

2006-04-08 16:20
jag är också sugen. tar studenten nu. är det ingen som gjort det och kan berätta hur det var osv?
känns ganska skönt att göra en sån grej nu efter studenten.

2006-04-09 19:18
Där e två sidor du hittar en massa info på iallafall!

www.utsikt.nu

www.mytellus.com
Take care now! Bye bye then!

2006-04-09 22:32
koll på IMs sida.
-Dear Ken, I'm in pieces. Why the cold shoulder? Love, Barbie

-Barbie, be patient. One day we'll share a cold one.

2006-04-09 23:56
Ett ganska vanligt missförstånd bland folk som vill jobba som volontär är att det är gratis.

Det är inte gratis utan man får betala för resa och sedan en veckokostnad, visserligen ofta rätt låg sådan. Om du vill åka långt bort krävs det som regel vaccinering. För ungefär fyra månaders volontärarbete i tex sydamerika kostar det ungefär 20 000 kr.
We are just statistics, born to consume resources.

2006-04-09 23:57
We are just statistics, born to consume resources.

2006-04-10 00:22
Sälj din goosejacka, sök på google.

2006-04-18 01:13
Sociopat

Har ingen gås och den här skiten va mer komplicerad än jag trodde...

2006-04-18 01:36
Jag jobbar som volontar i Honduras och kan saga att det ar det basta jag har gjort for mitt liv. Jag fixade en ett ars tjanst. Har till augusti kvar att jobba, men ar redan sa nojd med allt att jag ska stanna ett ar till - fast pa egen hand.

Internationellt kultur utbyte ar organisationen jag akte med och de kan fixa bra priser, vardfamiljer och grymma upplevelser for nagon lat javel som inte orkar soka mer sjalvstandigt :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-04-18 08:06
har vart på kibbutz, fördelen med det är väl att det inte blir så satans dyrt. flygresa och sånt pyntar man ju för, men sen är boendet, käket, krökat, rökat och allt sånt helt gratis, till skillnad från många andra varianter. calcutta är annars grymt billigt, så där blir det ingen direkt utgift att bo, finns många hjälporganistationer, kolla moder theresas hem för de döende eller nåt sånt, där vill de alltid ha hjälp.
några polare var i malaysia på ett barnhem, tror inte att de behövde betala boende eller käk (som visserligen var mer än spartanskt). tänk på att det oafta inte handlar om två månader eller så, utan de vill ha hjälp betydligt längre tid. tror att du i sydafrika kan jobba med hiv-smittade barnhemsbarn utan vidare utbildning
http://www.kommandot.se/wp/