Studenter i Lund
Funderar på att plugga i Lund i höst och tänkte försöka få tag i ett rum i en studentkorridor så jag undrar lite om vilka som är bra och så.. Någon som har koll? Har en del människor att ta hjälp av men ju fler åsikter desto bättre!!
Så det så!!
beror på vad du ska läsa, man vill ju ha nära till skolan. annars beror det ju helt på vilken korridor du hamnar i, vilket du inte har någon kontroll över.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Det beror nog inte på vilken nation du bor på, i slutändan handlar det nog mest om korridoren är sjyst eller inte! Men Göteborgs och Malmös är bratställen, undvik dem! Kristianstad och Sydskånska är trivsamma ställen, även Västgöta och Smålands. Det mesta är sjyst faktiskt. Vet inte riktigt, vad vill du veta?
Skåne!
smålands om du vill röka hasch och umgås med haschrökande-vänster-feminist människor, och då ä'r jag medveten om att detta fick en negativ klang men jag vill endast upplysa. aja, jag tror mest att det handlar om vem du hamnar med o inte på vilken du bor...men som princessleija säger, kanske inte malmö, gbg eller lunds såvida du inte vill bor med manar och "de rika"...
Little_shine jag rekommenderar vildanden (kanske för att jag själv bor där? :)) nä men seriöst, här får du nog den bästa blandning av människor. nationer är nördarnas revansch, så dit vill du inte. delphi kryllar av torra teknologer... vildanden e nice:ast helt enkelt.. om du inte tror mej får du fråga suntzu på whoa.
"Vi fick ögonkontakt, jag log, hon log... vi var nakna. Tysta, svettiga, nakna och helt naturliga." - Emil_brikha
princessleija Att få rum på nation är ju ingen hon ska räkna med. Går ju främst till förmän, flitiga jobbare eller folk men inre kontakter.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
shunare toppen nära till nova och allt annat i city =D=D=D
mrsalesman var du inte lite hård mot smålands där? fast iofs, det är obehagligt hur många "politiskt korrekta" människor som drar sig dit... tassel Nä, men det skadar ju inte att försöka. Många som hyr ut i andra hand dessutom.
Skåne!
för övrigt finns det ju massor av andra ganska stora ställen, ulrikedal, sparta, parantesen, delphi, kämnärsrätten, studentlyckan och ja fler...
mrsalesman har rätt, bara massa image feminister på smålands som står i ett hörn och försöker se så speciella ut som möjligt, galet irriterande tassel hell yeah! =) bor du själv i korre eller? vart i såna fall
"Vi fick ögonkontakt, jag log, hon log... vi var nakna. Tysta, svettiga, nakna och helt naturliga." - Emil_brikha
shunare(/b Du luktade inte en smula ironi där ;) Jag har ett pentry på hallands. Har en korridor jag delar frysfack och tvrum och sånt med men är inte där ute för ofta.
det där blev ju lite galet.
princessleija Lät på dig som att det var det som var studentkorridor. well nevermind.
Studenterna har ju börjat överge korridorerna för lägenheter iställer. De hade fyra tomma studentrum för ett par veckor sedan, det har inte hät på åratal. delphi verkar annars ganska trevligt. har spenderat mycket av min ungdom med att trycka mig in på fester där.
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.
tassel jo jag fattade ironin faktiskt :). haha korridor på hallands? fyfan jag har varit där, det är inte hett nånstans ju.
shunare Bor ju självständigt så inget korridorsliv här inte. Bibliotekspubben är nice annars är det som vilken annan nation som helst. Gillar bara blekingska och smålands annars även om smålands är töntigt utstuderat och småjobbiga människor.
tassel Jo, jag nämnde bara nationerna av någon anledning.
Skåne!
tassel ok. jag gillar inga nationer alls, så jävla mycket hype runt dem. varenda en suger. har inte varit på malmös iofs men behöver nog inte det heller.
Jag får hålla med shunare. På Vildanden ligger i alla fall de skönaste och trevligaste korridorerna jag besökt.
En tredje till Vildandens fördel då! Jag bor också där och blev när jag skulle söka rekommenderad (genom Whoa) av shunare, vem jag lyssnade på, och det blev ju riktigt lyckat :) Så, jag i min tur rekommenderar också Vildanden! Lyssna inte på de som säger att det ligger ute i ödemarken (vilket många fulla teknologer borta på Delphi skriker om), det tar 4 minuter till stan med cykel, raka spåret. Det är fina rum, speciellt de nyrenoverade, det finns en väldigt trevlig pub med stort sortiment på området, bra uteplatser osv, men det bästa är nog sammansättningen av folk. Eftersom det är ett neutralt område bor det alla möjliga människor här. Delphi/Sparta/Kämnärsrätten (fler?) som ligger nära LTH rekommenderas inte, eftersom teknologerna hopas där... mycket finnar och glasögon enligt mina någorlunda bekräftade fördomar.
SunTzu Folk har inte nämnt något om ulrikedal och parantesen och de andra ställena i den delen. Det ligger väl dels närmare stan och dels långt borta från teknologsoppan. Annars finns det mhk som har en del schysta korridorer (inte bara teknologer). dock väldigt lyhört där men billigaste hyran i lund vad jag vet. annars är korridorerna på hallands nästan teknologfria trots att det ligger så nära. + att det är en jävla massa fester här hela tiden. fast iofs det är väl inte ovanligt att folk tycker hurtiga nationsmänniskor är jobbiga.
Men Göteborgs och Malmös är bratställen, undvik dem! ja shit, håll er undan från bratsen, dem dödar er... fyfan vad fattigt.
Kan inte personligen rekomendera något då jag inte bott i korridor men kan säga var du inte ska bo! Vildanden långt från allt! Bara tråkiga människor...Typ shunare suntzu o såna bor där, sen har jag sett smeden hänga där också...
Skåne!<br>"Ninka! hon hjälper ju tjuvarna att spana ju!"
Aaah, var det dig (ColdE) jag såg stå med en tå (ja, en tå) i ögat, desperat suktande efter att få komma in i gemenskapen nu i helgen?
smeden P19 känner jag dig, pungsvett
Ulrikedal skulle jag rekommendera. Nära stan o schysst miljö. Detsamma gäller parentesen. Vildanden, Delphi m fl ligger längre ut och skulle jag få välja fritt hade det blivit nåt av de två första ställena.
Smalandsnation skulle jag tippa pa att du skulle uppskatta, Ragnarok och Dackeuppror varje fredag!
My Louis slippers, polo top linen shorts so my balls dont get hot
Har bott på Ulricedal. plus: väldigt nära centrum väldigt lugnt (inte så mycket trafik på själva området) god tzatziki på pizzerian på området fina gräsmattor, träd o grejer minus: ganska små rum, minimala toaletter, delad dusch (vet inte om det är likadant över hela området. vi hade 6 rum i vår korridor, 2 gemensamma duschar.)
jag älskar dig!
Slip Känner du dig träffad, eller?
Skåne!
när folk säger att vildanden ligger "långt borta" så vette jag fan hur jag ska tolka det? det tar mej 5 minuter o cykla hem från stan, med 2 tunga systembolaget påsar. 15 minuter upp till skolan i vanlig takt, 10 om det ska gå fort. rummen här på vildanden e rätt softa också. kommer du till en nyrenoverad korridor så ser det i det närmaste lyxigt ut.
Jag har varit på vildanden hos nån kursare på danskan för ett tag sen..det var ju trevligt där. vildanden är inte så jävla långt från stan, det är ju ändå väster nästan...har ju ändå netto o dyl. precis där också, ändå rätt positivt. Samt nova om man tycker att det är ballt...
Det beror ju på lite vad man pluggar .. Om man pluggar på LTH/LU-NF eller Ekonomi ligger vildanden långt åt helvete... Då är Delphi och Sparta, Mikael Hansen betydligt bättre om man är lat av naturen..
---------------------------------------- --- ------------ Detta behöver inte vara sant (men mest troligt)
Jag bor på Sparta och det jag gillar mest är att det är nära till stan. Det ÄR mycket närmare till skolan, till Gerdahallen (gym), Universitetsbiblioteket och till stan än Vildanden. Och nära till en massa nationer också.
Princessleija F20 nej inte särskilt. pissar på dem flesta så det är lugnt.
Funderar på att plugga i Lund i höst Det var de enda jag behövde läsa. Har du sökt till någon skola?, har du kommit in?, Det är inte lätt att plugga i skåne eller att komma in i skolor.. jag skulle börja söka när jag fått antagningsbesked.
shunare P23 Vildanden ligger inte extremt långt borta, men det är ändå en betydlig skillnad mot vissa nationer, ulrikedal, parentesen m fl. Vildandens läge tycker jag kan jämföras lite med Sparta, fast på andra sidan stan. Personligen föredrar jag öster framför väster när det gäller Lund, men det är väl för att jag växt upp där.
spöket Finns ju massa grejer man kan läsa. I princip all naturvetenskap kan vem som helst komma in på sen finns det ju flera sidor med restkurser att välja på varje termin. Känner flera som flyttat hit och börjat läsa bongotrumskurser tills de kommit in på annat. Dessutom är universitetsfolk ofta ganska hjälpsamma vad jag hört. Inte ovanligt att folk får dispans och hoppar över grundkurser rätt in på nått lite roligare. (i många fall är det ju grundkurserna som är fulla).
om det var någon som inte fattade så rekomenderade jag vildanden. det ligger inte långt bort, det är chill. De rummen jag varit är skit schyssta och det verkar bo bra folk där. de jag har träffat har varit bra grabbs