Plast mellan tänderna
Jag har varit hos tandläkaren och fått sånn här plastliknade fyllning mellan mina framtänder eftersom jag hade en "glugg" eller vad det heter. Men eftersom jag var så uppspelt och glad över det så tänkte jag bara på det och inget annat, därför glömde jag fråga hur länge det här håller? Orkar inte ringa dit eftersom det tar minst en kvart för att komma fram. är det någon som vet hur länge det hållet? plast eller porslinliknande fyllning är det.
Fuckin' OG! Shiznahmutherfukk!
Haha det ska väl hålla väldigt länge förhoppningsvis..annars är det ju ingen mening med det ifall du ska få "glugg" igen efter en kort tid.. Du lär väl få en tid till för att checka läget med den någon månad framöver skulle jag tro.. :)
här får du lite kärlek
Ingen aning faktiskt MEN om ungefär 20 minuter då du känner att du måste fråga varför det är hål i vissa ostar, skapa helst inte en till tråd då, ta det här isf.. snälla?
No cake for the impurity!
hahaha. men om jag har tänkt fråga en annan sak? får jag inte änns då starta en ny?
Alltså jag har såna med, för jag hade tandställning i några år och sen efter att den togs bort förflyttade sig mina tänder ändå och det blev ett skumt mellanrum mellan vissa av mina framtänder. Hursomhelst så ska plasten sitta kvar, men det kan hända att det försvinner. Det har min gjort, jag bet på en godis och fick bort en bit plast, men det blev bara snyggare.
"Help the grown folks, they need more help than the children do"
s heheh, snyggare? men men. har för mig att nån sa att det bara sitter i fem år?
när vi ändå är inne på tand ämnet kan ja lika gärna passa på att fråga.. nån som har haft tandställning, RÄLS... och har en sån skena bakom tänderna? hur länge ska den sitta där? min tandläkare säger typ 20 år men av andra har ja hört typ 5
SirBoss F12: menar du som en räls på baksidan av tänderna?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
FowtyBlaze P21 njae, de e inte riktigt som en räls.. de e mer en stålpinne som sitter me limklumpar fast på baksidan så att inte tänderna ska flytta tillbaka efter att man haft räls.. + den sitter inte på alla tänder utan bara på dom 4 längst fram eller hur många de nu är.
Sirboss Har också sådan. Först sade min tandläkare att den skulle sitta uppemot 5 år. Men sen talade jag med min blablatandläkare som sa att tänderna kan glida om man tar bort det... Så runt hela livet... =/. 6 tänder sitter den på...
- Det är ett ganska hett ställe att demonstrera på. Det är ju "vänsterland", en stark provokation av högerextremister att demonstrera på Medborgarplatsen, säger Johan Kjellmor, yttre befäl vid Norrmalmspolisen, till DN:s reporter på plats.
Producent
2006-03-20 21:13
Gjorde mina plastfyllningar för 4 år sedan, håller fortfarande idag ;)
Since 1984 @realgizlee // twitter
åhh fan jobbigt att ha tandställning livet ut.
ähh, den syns inte, känns nästan inte. de går la bra.
- Det är ett ganska hett ställe att demonstrera på. Det är ju "vänsterland", en stark provokation av högerextremister att demonstrera på Medborgarplatsen, säger Johan Kjellmor, yttre befäl vid Norrmalmspolisen, till DN:s reporter på plats.
Någon som vet förresten vad jag har fått för något mellan tänderna? hehe, inte änns det frågade jag.
Producent
2006-03-20 21:14
Och kommer hålla dem närmsta 20-30 åren framåt !
Since 1984 @realgizlee // twitter
det som är irreterande me den är att om man äter nån hård frukt eller så, så kan limmklumparna trilla av å då börjar de skava på tungan osv.. jobbigt att ha den i resten av livet!
åfan..äre lätt å fixa så man får fylla igen??
AayFukYuuuu :@
Om man har haft tandställning och sen får en glugg så brukar den försvinna när visdomständerna kommer upp. Så blev det för mig. SirBoss Jag hade en sån där ståltråd bakom mina tänder i kanske 2-3 år.
"Not fuck myself in the head with stupid men"
me åå palla tandställning ;/ ä vafan jag kan skaffa grillz istället för såndär plast
AayFukYuuuu :@
BAJSONICE
hon e ju en riktig pingla, snacka om bekräftelse
SirBoss jag har en metalltråd bakom tänderna, jag ska ha den i 4 år till. Lovin' it.
My heart lives in my vagina.
SirBoss F13 haha i fem år ska den sitta.. jag har en sån! 4 år to go!
JMD, Jag Måste Dansa!
fan vad soft, måste styra en sån där. vad kostade kalaset?
har haft plast fyllning i en framtand i 2 år nu och det är inga problem, typ fallit av en pytteliten bit pågrund av en smäll men det ser bättre ut nu för de ser inte ihoptryckt ut. Men måste nog fråga nästa gång jag skall dit endå.
Puzzle Productions / puzzleprod.com soundcloud.com/iloice
glöm det.... glugg är nice alla som fattar har en. :=
HELLTOWN`S FINEST!
jag har nog dom fulaste tänderna på whoa:(
PAO!