I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Vad fan gör D'Angelo??

Övrig musik - Soul & RnB

2011-03-19 01:35

Vad fan gör D'Angelo??

Jag har tröttnat! Varför kan inte samtida soulvärldens största geni dela med sig av sin musikalitet och göra ett album? Vi har väntat så länge..

Vad är det sista man hört från honom? Nån som håller bättre koll som kan ge en inblick?

Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)

2011-03-19 01:37
Borde kanske googlat innan.. Fan vad glad jag blev nu :D

http://en.wikipedia.org/wiki/James_River_(album)
Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)

2011-03-19 10:30
In 2009, D'Angelo's new manager Lindsay Guion, revealed plans for a new album, including collaborations with artists including Prince, Kanye West, Busta Rhymes, and John Mayer, and a summer tour.

ANUS!

In January 2011, Russell Elevado updated the status of the album development on his website and stated that "Pino Palladino and James Gadson have joined D'Angelo in New York City to finish cutting tracks for the upcoming album (yes, "THE" upcoming album!).

BRA!!!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Groupie

2011-03-20 08:42
Prince, Kanye West, Busta Rhymes, and John Mayer

Haha det gick fan utför på den listan. Prince - kan bli intressant, Kanye West - okej kan väl bära eller brista, Busta Rhymes - Nja, John Mayer - April april, eller? Men seriöst, lägg av!
Den här veckan började bra sa han som blev hängd på måndagen.

2011-03-31 03:15
Busta Rhymes - Nja

Fast Meth och Red funkade ju bra på Voodoo (kändes kanske aningen otympligt, men blev en fet låt), så då borde Busta lika väl kunna pull it off. Eller?

Prince kan bli coolt tror jag. Om John Mayer kommer med på skivan så skäms jag och hoppas nästan att skivan inte släpps. Ser framför mig att det blir en singel + video, alla amerikanska vita medelklassfjortisar älskar den och plötsligt har D'Angelo förlorat sin kultstatus, blir återigen obekväm i sin roll som flick-idol och stänger in sig och silar smack. Nu låter jag lite skev, men ni fattar ju jag tänker.

2011-04-09 16:20
faaaaan vad grymt med ny skiva.

sen kan jag tycka att det är aningen juvenilt att hata på john mayer som faktiskt, är en otroligt skicklig musiker...

2011-04-11 02:08
Det är inte det. Jag respekterar honom som musiker, jag tycker inte ens illa om hans musik, men tycker det blir så fel på en D'Angelo-skiva. Skulle helst se en skiva utan gästartister öht.

Producent

2011-04-11 08:16
Sen är ju inte Busta Rhymes vad han har varit.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.

2011-04-12 16:07
Men han är fortfarande en rappare i världsklass och är beatet bra så blir han bra ovanpå det.
Groupie

2011-04-13 19:47
John Mayer är en kompetent gitarist som inte kan skriva bra låtar för fem öre. Därför känns det som en udda och i ärlighetens namn rätt dålig kombination. Man kan ju hoppas att det blir en ying yang grej av det :) Men jag ska självklart inte totalsåga skivan eller Mayers medverkan innan den ens är släppt.
Den här veckan började bra sa han som blev hängd på måndagen.

2011-04-17 20:45
självklart kan det bli skit. skulle gärna slippa gästartister också. men att mayer inte kan skriva bra låtar stämmer ju självklart inte.

hursom,
det viktigaste är att det ÄNTLIGEN verkar komma en ny skiva med D'Angelo och det längtar vi alla efter...
Poet

2011-05-03 21:51
Tror på det när jag ser det.
At the gates of Eternity...
Sångare

2011-05-16 15:09
Med Prince som är D'Angelos kanske största idol känns det som att det skulle gå ihop. EN ballad med massa hits och elgitarrer ifall dom går på det säkra kortet.
Och va fan, jag antar att John Mayer bara skulle lägga gitarr på någon låt. Clapton och D' lirade tsm, då ska väl Mayer och han också gå.

Busta kan om han vill, det har han visat även fast han har gjort en del skeva sammarbetsval de senaste åren. Han är fortfarande världens bästa HipHop-artist live, bara en sån sak.

Kanye är Kanye. Det blir nog antingen grymt eller åt helvete dåligt där.
Choose a job you love and you will never have to work a day in your life.

2011-06-16 22:30
James River verkar vara en bootleg av outtakes och gamla collabs. Läs kommentarerna här: http://www.moovmnt.com/2011/01/20/dangelo-james-river-album-prelude/

Fortfarande bra men han känns lite som soulvärldens Foppa med comebacker som aldrig blir av... :-)
´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸. ><((((º>
www.beatheartsblog.com

2011-06-17 08:58
Musikvärldens Duke Nukem :D
Finns en "skiva" som heter Yoda också som kom ut för några år sedan som också är typ demos och live-låtar.
Är James River värd att ladda ner eller?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.