I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Nya skivor artister.

Övrig musik - Soul & RnB

   

2008-06-14 12:45

Nya skivor artister.

Det känns osm det är dags för ett sådant här inlägg igen. Har gått och tänkt på massor av inlägg som aldrig blivit skrivna, av olika anledningar, om olika artister som behäver uppmärksammas. Dessutom finns det alltid grymt mkt man missat, så shoot.


1. Janelle Monae släppte i slutet av förra året den första ins tilationen av hennes fyradelade skiva The Chase. Kanske det bästa jag vet för tillfället. Nyligen signad till Bad Boy, och valde Bad Boy för att Diddy gav henne den frihet hon krävde. P.Diddy har även gått ut och hävdat att Janelle är hans största signing någonsin. Alltså, större an Biggie och Mary J.

STORT!

2. Tarsha McMillan Hamilton är Anthonys hustru och hennes skiva, The McMillan Story är sjukt bra! Anthony gör backround vox på 3/4 av låtarna och produrcerar gör Poyser, Kelvin Wooten (Saadiqs högra hand) m.fl. Finns att köpa på hennes MySpace för en billig peng.

3. Sy Smith kna avra en av mina absoluta favoritartister. Tre helt otroliga skivor har hon släppt och alla är sjukt bra. Dessutom lär hon vara en av indistrins hårdast arbetande sångerskor. Turnerar hon inte själv så gör hon det i Polen med nån jazztrumpetare. Och inte att förglömma, hennes "9 to 5" i Amercian Idols houseband som sångerska. Sy Regerar, liksom hennes senaste skiva Conflict!

4. Ytterliggare en som får hjälp av både Anthony Hamilton och Poyser är legendaren Al Green. Förutom Anthony så är Corinne Bailey Rae och John Legend gäster, dessutom gör Jaguar Wright backrounds skivan, Lay it Down. Producerad av Poyser och ?uestlove förväntade jag mig att den skulle gå lite mot det modernare hållet, men det låter precis som förr - och minst lika bra!

5. Mint Condition nya skiva gästas också av Anthony. E-Life är lika bra som Mint alltid är. Stokley kan vara en av mina absoluta favorit sångare. De blandar infleunser hejvilt, men i slutändan är det alltid den mest själfulla R&Bn som finns.

6. Gadds nya är grym, Goran och Ruskträsk är tillbaks, dessutom är Jeppe Körsbär där liksom Sami al Fakir på tuba. Men behäver inte berätta mer om Gadd - folk vet redan vad de tycker.

olletagesson.blogspot.com
Hiphop is dead - long live Soulmusic