I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

okej alla funk lovers!

Övrig musik - Soul & RnB

Producent

2008-03-20 13:44

okej alla funk lovers!

Här kommer en fet mix till alla disco och funk lovers från eran nya livräddare DJ SNUSK.
47 minutes of Funk lagom till påsk!

Snuskadelic Mix

Peace out, ha en nice kväll

Producent

2008-03-25 12:50
Nån får gärna lämmna en kommentar om hur bra musik det är, ser ju att den har 31 nedladdningar nu så..

2008-03-29 04:06
Lista?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Producent

2008-03-29 16:30
Chic - Le Freak
Slave - Baby sinister
Chic - I want your love
Rick James - May Jane
Parliament - Do that stuff
Rick James - Bustin'' Out
Quincy Jones - Ai no corrida
Eart, Wind & Fire - Africano
The Lovers - Discomania
Rick James - Be my lady
The Lovers Discomania (Medley)
GQ - Disco nights
Peaches & Herb - Shake your groove thing
Funkadelic - One nation under a groove
Funkadelic - Not just knee deep
Red Astaire - Down 2 earth
Rick James - High on yor love suite
Per Cussion - 42nd Street heartbeat
Cosa Rica Band - Baila (Inst.)
Slave - Baby sinister
James Brown - Give it up or turnit a loose

2008-04-25 13:49
inga direkt överaskningar här. Som att köpa BEST OF FUNK Bert Karlsson records.

Fantasi?
Producent

2008-04-25 20:05
haha ?

2008-05-03 08:32
Jag tänkte också lite så! Ska man som dj spela en musikstil som har nötats i snart 30 år för man verkligen anstränga sig för att hitta lite extra.
http://www.earforcefm.blogspot.com
Producent

2008-05-03 12:59
Nu var inte det här tänkt som ett överaskningsmoment utan mer att göra en mix med bra musik. Jag tog dom skivorna jag har liksom.

Att jag smög in Red Astaire och Per Cussion var alltså inte en överaskning?

2008-05-03 13:27
Det blev ju nästan lite cross over i det haha!

men jag menar mest som ett tips till dig, jag har också gjort en del funkmixar och så, som har legat uppe här på whoa.

Och jag blir inte sugen på att lyssna på din mix eftersom den inte erbjuder något som inte redan existerar. Vill man att folk ska lyssna och tycka det är fett i det stora utbud som finns måste man sticka ut!

Ungefär som att göra en housemix med benni benassi, eric prydz och armand van helden eller en hiphopmix med 50 cent, snoop och cam'ron, man blir inte sugen på att kolla vad det är för grejjer :)
http://www.earforcefm.blogspot.com
Producent

2008-05-03 15:38
Ok jag förstår dig.
Men trotts att det är 30 år gammal musik så är alla kanske inte lika insatta som du och kanske inte har hört det mesta.

Fan, jag skulle skitit i att skriva listan.

Det är iallafall min första funkmix och jag tycker den blev bra så därför la jag upp den.

Tack ändå

2008-05-03 19:11
jag ska kolla in den, men ASUL P20 jag eftersöker bra funk som man inte hört tidigare. har du ngn mix du kan ge mig?