I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Timbaland Feat. One Republic - Apologize

Övrig musik - Soul & RnB

2007-10-29 22:18

Timbaland Feat. One Republic - Apologize

Bara jag som tkr att det är lite komiskt att låten heter "Timbaland   Feat. One Republic" trotts att Timbaland inte ens är med i låten, utan bara har gjort beatet.

Annars tror jag och att det är lika bra att låten heter så... för one republic's skull

2007-10-29 22:56
Den är ju från Timbalands soloskiva.
this is for my niggas and my nymphos, non stop bangin like a dilla instrumental

2007-10-30 01:18
Ja, men det är inte han som sjunger. men ändå heter den "Timbaland feat........." 

2007-10-30 09:15
Nej, den heter inte så. I media nämns den så för att låten kommer från Timbalands skiva. Alla normala människor skulle säga:          One Republic - Apologize (Timbaland remix)

www.plaingold.com

2007-10-30 10:26
men Timbaland stönar ju typ lite då o då i låten... bla i början
The Greatest Story Never Told....

2007-10-30 13:49
hjälpmigsnälla: Det kan ju vara Timbalands låt fastän han inte sjunger något. Producenter kan ju göra egna låtar oxå.

Det är inte Eric Prydz som sjunger på Call on Me t.ex.

Rubio: Alla låtar är ju dock inte en remix. Man kan ju inte kalla "Throw it on me" för The Hives - Throw it on me (Timbaland remix) t.ex. 

2007-10-30 17:42
etna: Låten "Apologize" på Timbalands skiva är en remix och originalet ligger på OneRepublics kommande skiva. Låten med Hives är ingen remix eftersom det inte finns någon "Throw it on me (original version)" någon annanstans.

www.plaingold.com

2007-10-30 17:45
Så som sagt, det är inte Timbalands låt ursprungligen, och borde därför inte lanseras på så vis heller. Men det är säkert ingen som klagar då låten har större chans att breaka med ett stort namn bakom. Bandet släpper förresten sitt album på Timbalands label nästa månad.
www.plaingold.com

2007-10-30 17:48
Etna, Timbaland e ju iof me i Throw it on me lol

2007-10-30 21:10
Jag vet. Jag tog bara en låt med ett gästande band som exempel. Det jag ville komma fram till var bara att det inte är ovanligt att producenter släpper skivor med gästartister som features, där producenterna aldrig gästar heller.

2007-10-30 22:33
Jag vet. Jag tog bara en låt med ett gästande band som exempel. Det jag ville komma fram till var bara att det inte är ovanligt att producenter släpper skivor med gästartister som features, där producenterna aldrig gästar heller.

Nej, såklart. Men just i detta fallet blir det fel att kalla det för "Timbaland featuring One Republic" eftersom låten verkligen var/är deras och det är ingen omvälvande remix Timbaland gjort, även om man självklart hör skillnaden.
www.plaingold.com

2007-10-31 02:07

Rubio

Precis så jag menar.

2007-10-31 18:12
refererar till erik prydz hahha
if it ain't ruff - it ain't right.....