I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Feta släpp 2006!

Övrig musik - Soul & RnB

2006-11-07 03:33

Feta släpp 2006!

Efter att ha lyssnat nästan uteslutet på hiphop en period nu så är jag sugen på lite soul och R&B igen. Så därför tycker jag att vi här nedanför listar de släpp som under det gångna året varit särskilt utmärkande eller speciella på något sätt.

Kort sagt, droppa dina favoritsläpp från 2006. Vad har jag missat?

Skäms du inte?

2006-11-07 11:46
Justin Timberlake - Futuresex/Lovesounds
stolt medlem i Gul Samba

2006-11-07 12:47
Terri Walker - I Am
Anthony David - Red Clay Chronicles
Sleepy Brown - Mr. Brown
Joi - Tennessee Slim
Vikter Duplaix - Bold & Beautiful
Amp Fiddler - Afro Strut
N'Dambi - Some Weird Kinda Wonderful (borde kanske inte raknas)
Chavous - life Without Limit
Eric Gadd - Gadd
JazzHole - Poet's Walk
Steve the Scotsman Harvey - Everyday People
Sergio Mendes - Timeless

de ar mina favoriter
olletagesson.blogspot.com
Hiphop is dead - long live Soulmusic
Skribent

2006-11-07 13:17
Amy Winehouse - Back To Black är absolut min favorit hittills i år.
"I've heard it all before; gangstas, pimps and whores<br> Quality is poor<br> A girl like me needs more" - Ms Dynamite

2006-11-07 13:21
Anthony Hamilton - Ain't nobody worryin'

2006-11-07 16:09
donell jones, ginuwine, jagged edge och jaheim har alla släppt skivor som är sämre än det de gjort tidigare ;-)
nej men alla dom plattorna var hyggliga förutom ginuwine-plattan som var cp-dålig

har inte hunnit lyssna så mycket på john legend, men den verkar hygglig

dock har jag svinstora förhoppningar på darien brockington's somebody to love, vet inte om den når sverige av egen kraft eller om man måste importera men den kommer vara feeeeeet
skriv kort, helst inte alls

2006-11-07 21:20
dock har jag svinstora förhoppningar på darien brockington's somebody to love, vet inte om den når sverige av egen kraft eller om man måste importera men den kommer vara feeeeeet

När släpps den?
Skäms du inte?

2006-11-07 22:46
Håller med soulchild, synd att dom inte var bättre...
THE SWEDISH MIXTAPE CARTEL
http://www.twitter.com/djcrona
http://www.facebook.com/djcrona

2006-11-07 22:53
17 oktober släpptes den visst!http://www.cduniverse.com/productinfo.asp?pid=7276149&BAB=M

2006-11-07 23:24

2006-11-07 23:24
oj inte så duktig på detta, provar igen

länk

2006-11-07 23:26
dock är nog usa releasen säkrare och snabbare att få tag på:

länk

2006-11-07 23:31
Somebody to Love är rätt bra faktiskt! Har sina ljusa studer absolut men låten med Little Brother är nog ändå bäst, men en jämn och fin platta av Darien, rekommederas!
We Love Donuts Too! - http://wldt.blogspot.com

2006-11-08 00:49
var grymt besviken pa Dariens EP...langsam och trakig som fan..platt. Fats har hort lite fran fullanganaren, och det later betyfligt battre.

Annarns vantar jag pa Bilal Salaams Ep  och Peter Hadars skiva att komma igeom brevladan!
DJ

2006-11-08 09:23

Soulchild >> Jag har bara hunnit lyssna på Dariens fullängdare en handfull gånger, men jag är rätt säker på att jag kommer att ha med den på min årsbästa-lista! Helt klart värd att beställa (har inte sett den i någon svensk butik...).

HEARTBEAT - No. 1 in modern and classic R&B :: www.heartbeat.se :: facebook = "Heartbeat family"
Skribent

2006-11-08 23:50
Många av dessa plattor skulle nog klassas mer exakt som jazz, funk, elektroniskt, folk eller annat, men jag tycker dem har att göra här i soulforumet! :)

jag lägger till lite nya plattor eftersom många redan är nämnda, men en platta jag vill nämna igen är Vikter Duplaix's nya "bold & beautiful", vilket album!!!

lite annat smått o gott:

Wale Oyejide - Africahot! : The Afrofuture Sessions
Georgia Anne Muldrow - Olesi; Fragments of an Earth
Opensouls - Kaleidoscope
SLS - SLS
Owusu & Hannibal - Living With
Michael Franks - Rendezvous in Rio
John Mayer - Continuum
India.Arie - Testimony Vol 1- Life And Relationship
Roy Hargrove & The RH Factor - Distractions
beatheartsblog.com - freshness!

2006-11-09 22:18
den där sergio mendes - timeless, fyfan vad hemsk den är. black eyed peas och deras kompisar lustmördar det bästa från sergio mendes katalog.

en skiva ni borde lyssna på om ni inte gett den en chans än är Keisha Whites "out of my hands". UK got soul!
http://wifebeaterlove.blogspot.com

2006-11-10 01:44
tror man missfostatt Sergios skiva om ma ogillar den sa. Mas Que Nada ma vara hemsk, men Timeless med India och Please Baby Don't ar bland de basta nan av dem bada nansin slappt (India och John that is). Dessutom ar det de basta BEP varit inblandat i pa bra lange, vilken kankse inte ar nan bravad. Men det ar val kul att gamla ravar far lite nya lyssnare? Elelr vill folk bara halla sin musik for sig sjalva?

2006-11-10 08:17
jag e sjukt missnöjd på både legends och gadds plattor som ja trodde skulle hålla mycke bättre klass.
men däremot levererade justin ett skit bra album istället så=)
thundercooperfuckinbird

2006-11-11 00:39
Up Hygh - The Venus Album

Troligtvis den mest uppfriskande elektroniska soul-/funk-/hiphop-platta som släppts i år. Freshness rakt av.

2006-11-11 00:39
SLS släppte nån skiva eller nåt också som var sjukt nice också.

2006-11-11 00:40
"också"

2006-11-11 04:18
Georgia Anne Muldrows platta är/var grejjen 2006!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-11-11 11:51
tyckte mkt battre om freddie Crugers skiva an Up Hyghs faktiskt.

floppen: who the hell is that?! sett skivan ett par ggr nu och borjar bli intresserad...? Men i en affar stod den under hiphop sa orkade inte lyssna..

2006-11-11 12:35

Ni måste kolla in Brand New Heavies feat. Q-Tip - "Sometimes Remix". Sjukt fet. Finns på bootleget "Legacy vol. 1" tillsammans med 40 andra låtar med De La Soul, The Roots, m.fl. som släpptes på nätet tidigare i år.

2006-11-11 12:59
Otis: Hon sjunger bl.a. på Platinum Pied Pipers LP:n, sen släppte hon nån indie-EP, Worthnothings 2004 eller 2005 som återsläpptes på Stones Throw och nu har hon släppt en fullängdare på Stones Throw. Kolla upp henne, hon är sjukt bra.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-11-11 19:49
up hygh har inget jämfört med freddie cruger! och Otis, jag hade vart mycket glad om jag fått höra sergio mendes på nrj hela dagarna, det är inte mitt problem! mitt problem är dom där black eyed peas. jag hatar dom.

2006-11-11 20:11
nej men jakpuk du har ju helt enkelt missförstått sergios skiva. säger otis att det är så, så är det så. var inte ledsen för det, alla kan inte vara upplysta

2006-11-12 14:12
precis det s om ar problemet med Segio Mendes skiva. Det ar ju egentligen inte en Sergio skiva, men det ar inte heller en Black Eyed Peas skiva ( de ar med pa en lat tillsammans, mitt ogillande av Justin far mig inte att doma ut en hela skivan). Sa aven om Will lyser igenom lite val ofta sa ar det en skiva med grym musik. 

Timeless - m India
Please Baby Don't - m John
Let me - m Jill o Will
That Heat - m Badu o Will
Berimbau - m Stevie
Lamento - m Maogani
Bananeira - m Vegas

Fast det ar klart, pa NRJ spelas val bara Mas Que Nada som ar riktigt dalig...

2006-11-12 14:17
Hil St. Soul - Soulidified ar helt grym ocksa! Basta hon har gjort...

forvanad att ingen namt Corrine, fast jag tanker da inte gora det...=)

2006-11-12 14:19
precis jakpuk du har väl bara lyssnat på NRJ precis som vanligt det fattar väl vem som helst du kommer ju aldrig FÖRSTÅ

2006-11-12 16:42

alltså, jag kanske inte FÖRSTÅR, det måste vara det.

för jag hatar ju allla gästartisterna på den där skivan:

1.black eyed peas: ser ut som om dom trillat ner i h&m:s

accessoarlåda från 2003, har gjort 00-talets mest irriterande låt "my

humps"

2. erykah badu: är så righteous att man vill kräkas

3. will i am: är okej när han håller käft och producerar, annars outhärdlig.

4. stevie wonder: borde lagt av för tjugo år sen

5. q-tip: är BÖG

6. jill scott: borde sjunga gospelhouse

7. mr vegas: reggae är förskräckligt!

8. john legend: obehaglig typ. man ser på honom att han gillar tortyr, förnedring och att slå barn

9. india arie: phoebe i vänner!!

10. maogani har jag ingen aning vad det är.

2006-11-12 18:35
boy kan du såga...haha

2006-11-12 23:01
1. Black Eyed Peas - Coolast kladda i hiphop..eller iaf Will som var hogst delaktig i att skrota hiphopideal, vilket de inblandade borde fatt modes motsvarigehet till en oscar for. Fergie ser ut som en missbildad modekatastrof
2. Badu. - ma vara rightous, men det varsta vaxte hon val ur for sisadar 8 ar sedan.
3. Will.i.am - lat mer an lovande for 5-6 ar sedan som producent och rappare, har val gatt ner sig i ungefar samma takt som BEP.
4. Stevie Wonder - Haller med mer an nan annan, darfor ar det nice att han bara sjunger munspel
5. Q-Tip - Jasa? Kunde inte bry mig mindre, det ar val Maxwell ocksa? Och R.Kelly kissar pa barn. Och D'Angelo knarkar och kranger Big Macs. Anthony Hamilton gillar tjocka tjejer...list goes on. Var inte Marvin ocksa bog?
6 Jill Scott. Har inte gjort nagot i klass med sin debut, men kommer forbli en av de stora
7. Mr vegas - Ragga ar forsklackligt, dancehall likasa. Reggae funkar sallan..men ibland
8 John Legend - Var grym, innan han hangde for mkt med Kanye, Please baby don't ar det basta han gjort.
9. India Arie - Vad i helvete har hon gemensamt med Phoebe?! Men Timeless ar nagot av det basta hon nansin slappt
10. Maogani - Visste inte heller vem det var, men later ju grymt!

Men tittar jag pa de har, sa har alla utom Maogani, som jag inte vet, och Mr Vegas slappt skivir som ar bra mkt battre an Keisha Whites skiva. 

2006-11-13 01:38
Lyssnade igenom boyz II men's nya platta "the remedy".
:(

2006-11-14 18:26
Otis, några kommentarer:

1. coolast klädda i hiphop säger du, smaklöshetens beatles säger jag

2. en sak jag glömde med badu: hon är ju en hippie!

och vadå, india arie och phoebe i vänner är ju samma person!

2006-11-15 15:01
Bilal - Love for sale känner helt bortglömd, det tycker jag är lite orättvist. Lord don't let it till exempel är hur fin som helst. Den kanske inte levde upp till alla förväntningar 100% eller var lika lättillgänglig som 1st born second, men ändå...

För den släpptes väl inte 2005?

Sen gillar jag Clara Hills nya rätt mycket, samt Terri Walker, Van Hunt, förutom en bunt som redan nämnts.
|:::--->www.myspace.com/maryvalley<---:::|
|:..-->www.myspace.com/fieldsofgrain1<--..:|

2006-11-15 15:46
den är inte släppt än

2006-11-15 16:09
Oj, är det sant? Vad är problemet? Kommer den i så fall släppas alls?

Martha Redbone - Skintalk är också en av årets bästa :)

2006-11-15 22:06
na, den ser ut att bli uppskjuten for all framtid...inte sett natt nytt om den pa ungefar ett halvar.

2006-11-15 22:45

sen kommer väl bobby v snart...lite uppskjuten men den kommer nog i dec, kommer vara fet som fan

Skribent

2006-11-16 00:29
vad jag har hört så handlade det om webripen o hela läckaget av plattan som fick bilal att dra in den.. han tyckte inte det var nån större idé efter "alla" hade hört den redan.. tror inte han ändrar åsikt, men vem vet..
beatheartsblog.com - freshness!

2006-11-16 02:14
jobbigt för oss som gillar att vänta tills skivorna släpps och köpa dom så...först r. kelly, nu bilal...

2006-11-16 09:58
Mm... Man kan väl förstå att det känns illa att förlora kontrollen över sin musik, men jag tror att han skulle ha mycket att vinna på att släppa den ändå. Samtidigt, när den är såhär sen, så att den börjar kännas gammal redan, då kanske det blir lite skumt att släppa den. Vilket bolag skulle den släppas på?

2006-11-16 11:48
har inte hort nat annat an att han ar kvar pa Interscope.

Make Me Over ar iaf helt otrolig!!

2006-11-16 22:14
sen kommer väl bobby v snart...lite uppskjuten men den kommer nog i dec, kommer vara fet som fan

Bobby Valentinos nya platta är flyttad till februari 2007. Personligen tycker jag det vore perfekt läge att släppa nu. Det har inte kommit mycket ny R&B i höst faktiskt. Sedan är Joe också uppskjuten, Marques Houston, Bilal, Trey Songz, Musiq....alla skulle kommit i år men är framflyttade till nästa år.
www.plaingold.com

2006-11-17 11:51
aha där ser man. jag och några herrar på en förfest innan the roots igår snackade precis om vad fan musiq håller på med. typ 3-4 år sen soulstar släpptes??? han som hade så hög takt med sina tre första album.

2006-11-17 17:50
aha där ser man. jag och några herrar på en förfest innan the roots igår snackade precis om vad fan musiq håller på med. typ 3-4 år sen soulstar släpptes??? han som hade så hög takt med sina tre första album.

Ja, Musiq är saknad faktiskt. Personligen håller jag honom som den främste inom "neo-soul". Hans två första lattor är bland det bästa som släppts detta årtusendet. Tredje var inte heller så dålig, bara svagare än de två andra.
www.plaingold.com
DJ

2006-12-20 13:21
HEARTBEAT - No. 1 in modern and classic R&B :: www.heartbeat.se :: facebook = "Heartbeat family"