I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

John Legend - Once Again

Övrig musik - Soul & RnB

   

2006-10-23 13:12

John Legend - Once Again

Med en skiva på nacken, sammarbeten med de största inom branschen och tre grammys i bokhyllan så är en av världens bästa sångare tillbaka. Jag älskade mästerverket "Get Lifted" och eftersom nya albumet "Once Again" är ännu bättre så vet jag inte vad jag ska ta mig till. Det "gladsouliga" debutalbumet är som bortblåst, likaså gästartisterna men för det så blir aldrig "Once Again" mörk och sorglig. John Legend har utökat producentskaran och bland flera av de som ligger bakom plattan är några av de största namnen Kanye West, will.i.am, Raphael Saadiq och Craig Street. Det låter riktigt mycket 60/70-tals soul och RnB med mestadels lugna ballader om kärlek, förlorad kärlek, återupplivad kärlek och sedan ännu en gång förlorad kärlek - utan att det någon gång blir repetativt. Det är ingen större skillnad rent sångmässigt mellan "Get lifted" och "Once Again". John levererar sitt bästa precis som vanligt, texterna är precis lika bra utan det är producenterna och soundet samt låtvalen som har blivit om möjligt lite bättre. Det här är en skiva som du kan lyssna på när du är glad, ledsen, ensam, stressad, lugn, you name it. Årets skiva är här. Konstaterat redan efter två genomlyssningar.

Vad tycker ni?

http://www.twitter.com/michaelcrackson