I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Det "nya" soulfenomenet!

Övrig musik - Soul & RnB

   

2006-10-17 13:38

Det "nya" soulfenomenet!

Jag horde lange till den part som tyckte det var synd att att Andre3000 i OutKast mer eller mindre slutat rappa. Jag var val i och for sig en av dem som alskade allt han rorde vid, vilket kanske mest berodde pa att jag var trott pa hiphop for att det blev sa javla forutsagbart och trakigt, dar kom Oukast och spridde lite gladje, och aknske da framforallt Andre3000 som utmanade 'hiphopparna", med nagot som jag varken tror han ville, elelr trodde att de skulle forsta sig pa. Personligen var jag trots allt nojd - mycket nojd. 


Efter senaste skivan har jag tros allt andrat en aspekt. 
For mig var Andre3000 den typen av sangare som narmast kunde jamnforas med Pharrell. Kanske inte vardlens basta rost, men anda javligt schysst, kankse inte sa varst soulful, men arlig. Allt detta ar annorlunda nu. 

Andre3000 ar en helt otrolig -otrolig, utan D'angelo, Maxwell, Bilal, Anthony-otrolig. 

Pa Idlewild rappar Andre3000 en del, och aven om det ar schysst sa ber och bonar jag for mer sang. Lyssna pa den banala Chronomentrophobia och sag mig om det inte ar sa Ni vill hora Andre sjunga?

olletagesson.blogspot.com
Hiphop is dead - long live Soulmusic