I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2006-09-08 05:01

Timbaland

Efter att ha lyssnat igenom Nelly Furtado och Justin skiva är man ju helt såld på Timbaland...Någon som har tips på fler skivar han har proddat och om han jobbar/ska jobba med någon nya snart?

2006-09-08 11:21
aaliyah's plattor
Hageby In The Building ! www.myspace.com/Latincity

2006-09-08 11:21
låten try again är en klassiker, pumpas fortfarande
Hageby In The Building ! www.myspace.com/Latincity

2006-09-08 13:20
Det bästa han gjort är fortfarande:

Ginuwine - The Bachelor
Ginuwine - 100%

Med Aaliyah är det egentligen bara "One in a million" som Timbaland producerat majoriteten på. På sista skivan gjorde han "bara" 3-4 spår och på den första var det Kells som gjorde allt.

Andra bra skivor där Timbaland gjort det mesta är:
Brandy - Afrodisiac
Bubba Sparxxx - Deliverance

Timbaland jobbar just nu med en tjej som heter Keri Hilson och som också ligger på hans egen label. Det har cirkulerat ett par spår med henne på nätet och det låter riktigt bra. Sedan har han en ny platta på G, en slags solo med en massa gäster, lite som hans gamla "Tim's Bio". Den ska heta "The Thomas Crown Affair" och låtlistan ser troligen ut så här:

01.The Affair Intro
02.Crowd Control Ft Justin Timberlake & Nelly Furtado
03.Right Back Ft. Missy Elliot & Magoo
04.Quality
05.Easy Access Ft Attitude
06.Crazy Fan (Interlude)
07.Kingz Ft Jay-z & T.I.
08.Instant Quirky
09.Ballroom Grand Ft Twista, Ludacris & Keri Hilson
10.Beat-Box-Tronics (Interlude)
11.Madness Ft Junkie XL
12.Hit Em Hard (Surrounded By Idiots) Ft Magoo & Pharrell
13.So Fine (Dime) Ft Justin Timberlake
14.Spunky Ft Six Two & Keri Hilson
15.Syndrome Funk
16.Learn That Move (Interlude)
17.Dance Floor Craze Ft Nelly Furtado & The Pussycat Dolls
18.Those Days
19.The Harder They Fall Ft Justin Timberlake & Linkin Park
20.When Your Gone Ft Chris Martin & The Weekend Players
21.Crown Me
22.TC Outro

Enligt uppgift kommer den nu i höst.
www.plaingold.com

2006-09-08 14:55
Timba har dopat sin data förfan...hehe. Han e riktigt het just nu. Nån som vet de me "...a.k.a Thomas Crown"? Wsup wit dat?

Vet inte riktigt, är väl som vilket vanligt alter ego som alla i hiphopvärlden verkar ha. Han har kallat sig det ganska länge iallafall. En lite kul sak är att hans crew gett ut flera skivor med "filmtitlar":

Girl interrupted (Ms Jade)
Deliverance (Bubba)
Indecent proposal (Timbaland & Magoo)
Cruel intentions (kommande skiva från Sebastian, Timbalands bror)

Och nu alltså "The Thomas Crown Affair".

www.plaingold.com

2006-09-08 18:10
"Det bästa han gjort är fortfarande:

Ginuwine - The Bachelor
Ginuwine - 100%"

instämmer, framförallt om the bachelor...vill ha med one in a million oxå

ruggigt genuina album
skriv kort, helst inte alls

2006-09-09 02:16
Ahaa, nu kopplar jag..hehe. Ok next question then...wsup med filmtitlarna..? =P

Att skivor som Timbaland producerat och gett ut ofta haft titlar hämtade från filmer, helt medvetet. Hans Thomas Crown-alter ego är ju också hämtat från filmens värld. Timbaland gillar nog film.
www.plaingold.com

2006-09-09 16:00
Jag glömde förresten nämna en av de bästa Timbaland-proddade skivorna någonsin, och kanske den mest bortglömda:

Playa - Cheers 2 U

Den är lite i samma stil som Ginuwines två första skivor och nästintill lika bra.
www.plaingold.com

2006-09-09 16:01
Och förresten en outgiven pärla som finns att hitta på nätet:

Kiley Dean - Simple Girl

www.plaingold.com

2006-09-09 20:55
rubio du som vet allt om alla vafan händer med killarna från playa...den skivan är ju svinigt bra

2006-09-09 22:42
Nja, allt vet jag inte...hehe...Det har snackats om en ny skiva med Playa men det var så längesen det kom nåt att det nog är tveksamt om de fortfarande kan räknas som ett band. Nån av dem har släppt en soloplatta för ett tag sen...på nåt litet bolag så den finns nog bara att hitta på nätet. Han kallar sig Smoke E Digglera. Jag vill minnas att jag hittat en myspace-sida från nån av dem med ny musik...men jag minns inte adressen...

Playas skiva är jävligt underskattad, en av de bästa skivorna som kom under sista delen av 90-talet.
www.plaingold.com

2006-09-09 23:46
instämmer...static är ju något av en favorit i gruppen...så holla när du vet vad han sysslar med...har inte så mkt tid/energi till att jaga obskyra myspace-sidor ;-)

2007-02-13 00:37
Fan vad ruggit skönt det ska vara att få höra nya Timbaland & Magoo collab igen. Mina förväntningar är jävligt höga. Specielt sen jag hörde Chop Me Up på Justins skiva. Jag tycker att Timb möööördar låten och att han är ett geni inom producering är ingen hemlighet. Ska absolut hålla ett öga på detta.
• Tacka & Ta Den •

2007-02-13 02:04
rubio eller nån annan, har ni nån gång sett det påstått timbaland-producerade albumet med mista, på internet eller liknande? det släpptes aldrig men det skulle vara guld att få tag på

för övrigt är den nya låten med timbo och bobby v riktigt fet

2007-02-13 08:19
Nej, aldrig sett det, bara hört om det. Hoppas det läcker nån gång. Det är skam att en platta med en massa Timbalandbeats bara går till spillo.

Ja, Anonymous är jävligt skön, går lite i samma stil som Icebox och My Love, vilket uppskattas.
www.plaingold.com
Producent

2007-02-13 11:15
Timbaland & Magoo skivorna är riktigt grymma.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.

2007-02-13 17:09
ja och vad fan gör magoo när hans main man är ute och making the big bucks, bara ligger hemma och röker på eller!! har han nån myspace

2007-02-13 19:39
OUF! Låten på timbaland myspacesida med nelly och justin låter ju helt fantastisk... längtar tills han släpper sitt nya album Shock Value
Det finns ingen genväg till det perfekta ljudet
www.myspace.com/miomusik
GFX YO!

2007-02-14 02:53
miomiomiomio

Give it to me heter den och är första singeln från hans kommande album tror jag. Basen när refrängen kommer in är fantastisk.
your heart pump project kool-aid