I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Justin Timberlake

Övrig musik - Soul & RnB

2006-08-26 00:42

Justin Timberlake

Nån som hört nya skivan än? Jag har nyss lyssnat igenom för andra gången och jag är fan såld. Det känns overkligt att säga detta men Justin Timberlake har gjort en av årets bästa soulskivor. Jag som har gått och stört mig på förstasingeln som är så j-vla dålig, varje gång den spelats i radio. Men resten av skivan är verkligen bra. Timbaland vet verkligen hur man gör musik. Först Nelly F och nu Justin. Två artister jag aldrig trott att jag skulle hylla.

www.plaingold.com

2006-08-26 13:14
jo första singeln är ju kass,

2006-08-26 13:43
Instämmer. Skivan är skitbra. Mycket funk och soul. Väldigt bra jobbat av Timbo och Justin

2006-08-26 17:38
Lyssnat igenom den nu... Sjukt tung skiva

Favoriter hittills:

Loosing my way
My love ft T.I
Summer love
What goes around

FUCK IT! hela skivan är crazy
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-08-26 17:39
My love är så bra!!! Så retroaaliyah som en låt någonsin kan bli.

2006-08-26 20:03
Favoriter hittills:

Loosing my way
My love ft T.I
Summer love
What goes around

Mina fyra favoriter också. Men visst, nästan hela plattan är grym, väldigt funkig.
www.plaingold.com

2006-08-26 23:36
vart kan jag lyssna på plattan? har bara hört den katastrofala singeln.
Rhetoric
1. the art of speaking or writing effectively
2. skill in the effective use of speech

2006-08-27 11:16
Jambo
man måste ju betygsätta efter låtens kvalitet och inte efter hur mycket artistens bankkonto växer. jag vill ha bra musik och skiter i om artisten tjänar 100 miljoner på det eller 1 miljon.

allvarligt talat.
Rhetoric

2006-08-27 11:40
Egentligen tycker jag inte singeln e så katastrofal, meningen e ju att den ska vara en hit..och den e ju de så den fyller ju sin funktion egentligen..

Jag tycker inte ens den är bra som singel. Den må vara en radiohit, men "My Love" vore ett smartare singelval, även rent kommersiellt. Sedan är det ju ändå så att man har rätt att tycka en låt är skit oavsett om den ligger etta på billboard eller vad.
www.plaingold.com
Skribent

2006-08-27 16:53

Fy satan vilken bra skiva det här är. Årets bästa kommersiellt hypebara R&B, jajjemän. Bättre än både Beyoncé och Aguilera.
"I've heard it all before; gangstas, pimps and whores<br> Quality is poor<br> A girl like me needs more" - Ms Dynamite

2006-08-28 10:10
Singlarna är heta, My Love är ju en killer! Produktionerna är on point (timbas back!) och albumet dödar ju all annan musik i samma nisch. Orka de andras (bl.a. Aguilera, en del av Beyoncés) retroflörtar... bah.

Justin för Aaliyahs sound-arv vidare. woo :)))
"I´m armed and I´m equal"

2006-08-28 16:05
Var kan man lyssna på den? Blir ju sjukt sugen nu efter all hype i tråden!
Skribent

2006-08-28 17:21
Personlig favorit är nog "What Goes Around" för mig. "Pose" är dock usel.
"I've heard it all before; gangstas, pimps and whores<br> Quality is poor<br> A girl like me needs more" - Ms Dynamite

2006-08-28 22:35
Sjukt najs platta, faktiskt. Grannarna lär vakna av den en tid nu framöver :) Summer love och all over again har jag nog fastnat mest för - hittils.
Den narkotika som vi får in i Sverige kommer ju ofta från andra länder.
Laila Freiwalds

2006-08-28 22:39
får nog tankas.
Rhetoric

2006-08-29 16:23
timbaland är ett geni! Har bara hört My Love (årets låt?) och singeln som f.ö. e tung!
ya hörd mä!

2006-08-30 04:02
"Losing my Way"! Stråkarna och kören i slutet! fyfan vad bra

2006-08-30 17:15
"Losing my Way"! Stråkarna och kören i slutet! fyfan vad bra

Håller helt med. En kandidat till årets låt.
www.plaingold.com

2006-08-30 17:45
en fråga, släpper han inte plattan den 13 september?
var har ni hört den?
stolt medlem i Gul Samba

2006-08-30 18:20
var har ni hört den?

Shhh, det får vi inte prata om här ju. Den har iallafall hamnat i min iPod, vet inte hur det hände.

www.plaingold.com

2006-08-31 04:23
Riktigt bra platta. Över förväntan! Wuho!
California, knows how to party!

2006-08-31 22:17
myyyyyyyyyyyyyy loooove!
We Love Donuts Too! - http://wldt.blogspot.com

2006-09-01 20:12
vad heter den då?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-09-02 06:44
FutureSex / Lovesounds

Det är ju riktigt jävla bra ! Har alltid gillat Justin och tycker han förtjänar all den kvalite som detta album har : Timbaland , fantastisk ! Rick Rubin , alltid ! Sen läste jag att Justin själv co producerat detta album , bra där.

My Love och Summer Love är otroliga ! Vilka jävla beats ! Jag har dedikerat en hel magkänsla åt dessa beats. Organen följer ofrivilligt med i My Love-loopgrejen. Jag skulle kunna svurit på att Summer Love var en Ratatat-produktion ( för de som är lika amazed över detta beat som jag är tipsar jag om Ratatat, fantastiska snubbar!)

2006-09-02 11:14
Nu har jag hookat den. Gillade den mycket. My love som sagt.

Men fan vad skön den va Loosing my way.

fan har typ aldrig diggat honom spec. lite fjollig typ. Nu som andra har sagt är det mer funkigt och så men jag tycker ändå det känns mer manligt och hårdare än typ cry me ariver grejjen.

2006-09-02 11:56
Bra: En sjukt tung skiva och en arvtagare till Prince. Att Timbaland fått mig att gilla Britneys ex och N'Sync's gamla frontfigur.

Dåligt: Precis som efter Justins förra skiva så kommer det förmodligen bli en gigantisk Justinhype (speciellt som denna är bättre än förra), vilket kommer resultera i att Justin, Britneys ex och N'Sync's gamla frontfigur, blir världens svartaste viting som cripwalkar, beatboxar och gangstahälsar på Mtv-galor...
Ta av dig din tjockisdräkt!

2006-09-03 06:27

Futuresex / Lovesounds:

On point beats, (TIMBO baby)
Justin gör ett bra jobb med sången o alla stämmor osv
Låt uppläggen är sjukt nice!

Personliga favoriter:

What Goes around
Loosing my way
Until the end of time
Chop me up

Är det bara jag som tycker att vissa låtar på skivan påminner väldigt mycket om Brandy´s Afrodisiac ALBUM?
Kanske inte så konstigt att det gör det heller, det e juh trots allt TIMBO prägel på båda skivorna.

Hade velat se en collabo mellan Justin och Brandy, hade nog vart hett!

Over all:

Väldigt väldigt bra album!

(Timbo is back)
www.ishoesme.se
www.flowpics.posterous.com
www.lovelymonday.tumblr.com

2006-09-03 15:18
Väldigt väldigt bra...iof kanske bara uppdateringar av lite michael lite prince men fan vad bra han gör det...im gonna love this longtime

2006-09-03 19:59
my love e sjuk !
Hageby In The Building ! www.myspace.com/Latincity

2006-09-03 22:56
vem e Bob han sjunger om i Losing my Way? e de nån person han hittat på eller som känner/relaterar till?

Det är väl nån av polarna från N Sync :) Nej, men det kan nog vara uppdiktat.
www.plaingold.com

2006-09-04 05:57
My Love på MTV VMA var grym!!
California, knows how to party!

2006-09-04 13:33
My love ft T.I är ju riktigt bra, har inte hört dom andra dock men den låter är het.
Bort med T.I bara så blir den perfekt.

2006-09-04 14:58
Justin ÄR helt lovely, nya plattan är lovely!

Producent

2006-09-05 14:55
My love e ju helt klart det bästa spåret på hela skivan otroligt bra låt...annar tycker jag den inte va så bra...då e hans första solo platta mycke bättre....
"Incarcerate your fate in Satan's fiery lake, then I lock the gate"
"And even if you kill me I'll still be in your fuckin dreams"

2006-09-05 21:26
Hehe...läste i Rodeo om promoversionen av My Love där promorösten i sig blivit en hit (och t-shirt)...

www.thephoenix.com

"Atlantic records for T.I. clearance" :-D
´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸. ><((((º>
www.beatheartsblog.com

2006-09-05 22:22
Anaugh F19

tänkte fan också direkt på Ratatat när jag hörde den låten :p
We Love Donuts Too! - http://wldt.blogspot.com

2006-09-06 02:09
har bara hört lite på vissa låtar men aj måste säga timbaland shit va feta beats han har langat åt justin asså. har svårt för just justin men ja tror att skivan kommer växa me tiden
thundercooperfuckinbird

2006-09-06 22:32
Strömmingen
Roligast är ju att det tryckts upp tees med den trycket :)

My Love är verkligen sjukt tung. Kite synd, dock, att TI känns rätt blasé. Lade han all energi på King?
"Dekker var en notorisk mytoman som berättade en massa lögner om sin sociala bakgrund och sin utbildning."

2006-09-07 08:44
Äh, T.I. funkar finfint. Jag gillar Jay Z-passningen.. Hur faan kunde Jigga neka den låten??
"I´m armed and I´m equal"

2006-09-07 11:52
T.I lägger d fint
Hageby In The Building ! www.myspace.com/Latincity
Skribent

2006-09-07 16:28
har väntat på en riktig rip från retailen.. har ju bara varit alla itunes webrippar ute.. o jag e riktigt positivt överraskad! hatade singeln.. men skivan e såå mycket lugnare o softare.. så souligt.. två "kommers"-plattor på kort tid som jag blivit riktigt glad över..! (jag syftar också på aguilera.. men där har vi ju iof primo's feta funky beats, så var egentligen inte särskilt orolig..)
beatheartsblog.com - freshness!

2006-09-07 21:58
Skivan låter lovande har bara lyssnat igenom ett par gånger, men måste tyvärr påpeka att det skapar irrititation att Timba ska vara inblandad i nästan allt på skivan, hans röst går mig på nerverna...
You are the one who go get the OG´s, im the one who the OG´s go get.

2006-09-07 22:55
Riktigt bra platta, en solklar favorit ett bra tag framöver...

2006-09-09 08:09
My love
Until the end of time

så fina...så fiiiina.

4 months down the down the road the idiot gear kicks in

2006-09-09 19:27
My love lätt den bästa på plattan
thundercooperfuckinbird

2006-09-09 20:08
Until the end of time....

Låten växer, växer och växer.

Det är fan det bästa som Justin någonsin släppt.

Sjukt skön

2006-09-09 20:11
Until the end of time....

Låten växer, växer och växer.

Det är fan det bästa som Justin någonsin släppt.

Sjukt skön

Den känns väldigt Prince-inspirerad. Trumljudet är helt klart Prince som inspirerat. Jävligt bra låt. Det är den typen av låt som Timbaland brukade göra åt Ginuwine.
www.plaingold.com

2006-09-09 20:26
Rubio - Har inte lyssnat nåt på Prince - Vilka låtar är det som påminner om denna???

Beatet e så jävla avslappnande och bra - Som inte det vore nog så kommer justins sammetslena röst på det.. ahhhhh jag är fan i extas!

Återigen - Sjuuuuukt skön.

Helt otroligt att det här kommer från en fd nsync medlem.
Finner inga ord.

2006-09-09 22:54
Har inte lyssnat nåt på Prince - Vilka låtar är det som påminner om denna???

Svårt att sätta fingret på nån särskild låt eller skiva med Prince som kan ha inspirerat den här låten/skivan, men om jag ändå ska försöka så kör med 1999-skivan. Inte så att det låter exakt så här men själva trumljudet och till viss del soundet har de låtit Prince inspirera. Men visst, den skivan är 23 år gammal så det går ju även att finna skillnader.

Överhuvudtaget tycker jag Timbaland är som allra bäst när han gör den typen av beat som här.
www.plaingold.com

2006-09-11 15:04
det är ju sexy ladies som är låten på den här skivan. grym skiva i övrigt

2006-09-13 22:23
Vet inget om Justin Timberlake och har ingen egen åsikt, men känner ändå för att berika tråden:

Strages recension

Annah Björks recension

Stor humor! Speciellt för oss som tycker illa om annah björk
"I think the mainstream sucks"
- John Frusciante