I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Ranka R Kellys plattor!!!

Övrig musik - Soul & RnB

   

2006-08-08 00:04

Ranka R Kellys plattor!!!

Ok, jag kör så här:

1. TP2.com (bästa soulskivan som släppts under 2000-talet)

2. 12 Play (Klassisk skiva. tyvärr dras den ner lite av att han tvunget ska rappa på upptempospåren, samt att dessa inte passar in på skivan alls.

3. Chocolate Factory (Underskattad skiva som trots allt innehåller flera riktigt starka låtar och som känns som en helgjuten helhet)

4. R Kelly (Många bra låtar och några halvdåliga)

5. R (så jävla ojämn. Hade jag gjort en enkel-Cd av den hade den kunnat vara hans bästa någonsin.)

6. TP3 (För mycket rap-gäster. De lugnare låtarna håller vanlig R Kelly-klass och det känns som att skivan kunde blivit nästan på TP2-nivå om han jobbat lite till med den biten.)

7. Born into the 90's (Omodernt sound som går bort i jämförelse med de andra, tidlösa skivorna. Dock finns här klassiker som Slow Dance och Honey Love.

8. Happy People/U Saved Me (Ingen dålig skiva men den lider av två saker. 1. Första skivan låter som en enda lång låt, dvs dålig variation. 2. Jag är inte så kristen av mig och tycker att många av andra skivans texter är patetiska.)

www.plaingold.com