I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Erykah Badu´s konsert i Málaga 21/7 2006

Övrig musik - Soul & RnB

   

2006-07-24 22:38

Erykah Badu´s konsert i Málaga 21/7 2006

Nagon som var dar? Desperat efter bilder eftersom jag bara tog fyra, fem stycken med en fattig engangskamera!

Maste saga att det var basta konserten ever!
Mycket battre och helt annorlunda an Sthlm 2002! Mindre lokal, mindre folk, mer dans, mer intimt. Och forsta laten!? Vad var det? Helt underbart! Vilket ljud dessutom, grym skillnad fran Globen. Spelade in hela konserten pa min mp3! Framforallt mycket mer organiserat och mer personligt. Talet, dansen med publiken nedanfor scenen. Vilken sjal denna kvinna har alltsa! Ar fortfarande helt lyrisk!!!

Till raga pa allt dyker Badu upp i ett fonster ur teatern nagra meter upp nar vi bara ar 25/30 pers kvar utanfor, och slanger ut vita rosor till oss; undrar vad vi tyckte om konserten. Nagon undrar nar hon kommer tillbaka. "As soon as you invite me", svarar hon. En annan fragar "Hey, Erykah, what are you doing tonight? Come party with us! I know this great place to dance Flamenco down the street!" Och, plotsligt star sjalvaste Erykah Badu tva meter ifran oss i sin ljusrosa kimono och sitt rod/orangea smink over ogonen. Tva pussar pa kinden, en autograf och nagra ord med en av de kvinnorna jag beundrar mest i varlden senare befinner jag mig framfor Picassomuseet. Hon pratar passionerat om livet och svarar pa alla fragor, utrycker forsiktigt att hon vill halla en tyst minut for Picasso. Tysta star vi, en grupp manniskor pa Plaza de Merced, tittar pa varandra. Manniskor kommer forbi, undrande... nagon kommer fram och undrar vem det ar. Wow...it´s...you dont know Erykah Badu? svarar killen bredvid. Eh...oh, okey, well...no. Bilar tutar. Efter nagot som verkar som en evighet oppnar Erykah ogonen och borjar ga tillbaka.. folk foljer efter. Jag star kvar, fast i ogenblicket. Folk fortsatter stalla fragor och vill ta kort med sin idol. Erykah ler hela tiden, inte en tillstymmelse till irritation av alla som vill ta kort efter kort. Jag kan inte heller sluta le, forfarande sitter leendet kvar! Nu vantar jag bara pa bilderna! Yeah!

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.