I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Lista era 7 favorit Soul/RnB album

Övrig musik - Soul & RnB

   

2005-12-13 11:28

Lista era 7 favorit Soul/RnB album

90-tal fram till nu vill jag att vi håller oss till.

Min lista är inte så jättegenomarbetad, mer ihopslängd av vad jag kan komma på just nu. Men tråden är tänkt mer för att ge tips och det kan vara bra att få se lite förslag på vad folk gillar så ser man nog om man missat något viktigt album!

Here goes:

1. Maxwell - Maxwell's Urban Hang Suite (som nyfrälst Maxwell fan är man otroligt tacksam över att ha hittat ett sånt här guldkorn. Helt perfekt album hela vägen, den perfekta vibben rakt av)

2. Blackstreet - Another Level (så sjukt hur man kan göra ett album som innehåller så många hits. många låtar som alltid funkar, även om man ibland kan känna sig lite väl trött på de mest sönderspelade av låtarna)

3. Jaheim - Still ghetto (Jag väljer hans andra album som första val, tycker det är mer finslipat och de bästa låtarna är i princip så bra det blir. Fabulous.)

4. Joe - All that I am (Joe's bästa skiva? RnB i dess smörigaste form finns absolut stunder då detta är allt som är värt att lyssna på. Mycket bra

5. Lemar - Dedicated (Många riktigt tunga spår, både uptempo och ballader. Och shit, vilken grym cover på Al Green. Löjligt bra röst där.)

6. R Kelly - R Kelly ( Vilken är egentligen hans bästa skiva.. ska jag vara ärlig har jag inte lyssnat in mig tillräckligt mycket på alla för att kunna avgöra det. Men att han ska vara med på topplista är det ingen tvekan om. Jag väljer denna skivan just nu i alla fall, Thank God it's friday är bara den skäl nog för tillfället.)

7. Sade - Lover's Rock (Jag skiter i om den inte går under kategorin RnB eller Soul. Detta är riktigt vacker musik och den ska med på listan. Så det så.)