I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Postonove/Favela Chic

Övrig musik - Soul & RnB

2005-06-12 20:17

Postonove/Favela Chic

Kom över två av Postonovealbumen som släppts av Favela Chic, riktigt grymma samlingar med gammal brasiliansk soul mm! Nån mer som hört dem? Rekommenderas!

favelachic

watch me dolly dick it scotty watty cop it to me big microphone hippie hit poughkepsie crispy chicken verbs throw up a stone richie!

2005-06-14 18:44
inte? men då har ni verkligen missat nåt, ska bannemig flytta till Paris bara för att kunna hänga på deras klubb

eller flytta till Recife, kanske är lika bra det
watch me dolly dick it scotty watty cop it to me big microphone hippie hit poughkepsie crispy chicken verbs throw up a stone richie!

2005-06-15 11:08
Hängde på Favela varje torsdag hela våren ungefär. Eller hängde o hängde.. jag dansade häcken av mig haha.
GRYM musik alla gånger. Särskilt när de hade bailefunktema!
Finns inget motsvarande här i Svea eller?
Ska verkligen kolla in skivorna!
"I´m armed and I´m equal"

2005-06-15 12:48
Tycker du ska kolla in musikstilen tropicália om du gillar sån musik. Gammal funkig, hippie/sociopolitisk och själsfull musik som startades upp på sena 60-talet. Mixer av funk, bossa, soul och afrikanska rytmer. Gilberto Gil, Joao Gilberto, Caetano Veloso, Eliz Regina och Tob Jobim är några stora namn.

De samarbetar även idag med baile-funk grupper.

GRYM musik :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-06-15 13:51
Åh, tackar för tipsen. Jag är alltid i behov av nytt bränsle.

2005-06-15 14:13
Japp kolla in skivorna jag tipsade om ovan t ex, om du vill ha Tropicalia :) Det är en hel del såna låtar blandat med gammal sambasoul och lite solskenspop och lite baile funk och lite classic brazilian hihpop och här och där en touch av drum 'n bass... Allt man kan önska sig!

Tiva: blir riktigt avundsjuk :) Varje torsdag alltså? Hmm skulle det bli dyrt att flyga ner till Paris varje torsdag, och sen hem igen fredag morgon lagom till att jobbet börjar? Får nog prata med min financial manager...

2005-06-15 15:23
Haha, ja det blir dyrt. Jag finansierade det genom att flytta ner och bosätta mig 10 minuters gång från Favela. Sen gled vi bara ner torsdagar när lusten föll in. Torsdagar = free night och finfin musik. Testade aldrig de andra dagarna haha.

2005-06-16 16:55
aaah free night det kanske kan kompensera flygbiljetten litegrann

brasilianskt öl låter inte så dumt :)

2005-06-16 20:27
brahma heter det va? :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-06-16 20:35
säkert :)
aah Brahma...
Admin

2005-06-17 12:32
De låtarna jag hört är väl inte riktigt Soul & RnB men "Favela Chic Postonove 3" är ju verkligen en corny skiva hur som helst. DJ Dennis - São João Vila Rosali är sån låt jag verkligen skulle vilja höra på klubben någon gång. Hur dansar man till det? Salt N Pepa, latino version =)

2005-06-17 15:36
hahahaha trevligt. skönt namn på öl. :)