Samuel Ljungblahds debut
Så nu är den äntligen här, Samuel Ljungblahds själv betitlade debut album. Nån mer en jag som har gått och suktat? Här är ett saxat ut klipp får musik livet "En av Sveriges mest utpräglade soulartister, Samuel Ljungblahd, är snart aktuell med sitt första, av många hett efterlängtade, album. För att fira detta ska en releasekonsert äga rum i Stockholm, närmare bestämt i loungen på Berns i Berzeeli Park, måndagen den 21 februari. Tidpunkten är 20.00 och åldersgränsen är 18 år, och för alla som tycker att gratis är godast kan det knappast bli godare. Samuel Ljungbladhds musik är bland annat inspirerad gospel och 60- och 70-talens stora soulfunkkungar Marvin Gaye, Stevie Wonder och Curtis Mayfield. Vad gäller spelningar och konserter är ett av Samuel Ljungblahds mål att publiken ska gå därifrån med ett glatt minne, så om du befinner dig i Stockholmsområdet i början av vecka 8 är releasekonserten ett givet besök!" -http://www.musiklivet.com/v2/site/index_ ..
Shooo!
Det går att lyssna lite i en banner som finns på sidan
http://crossnet.se/ ,
mitt på sidan står det annons. Ser ni den inte så
uppdatera sidan ett par ggr så ploppar den fram.
Bannern ni letar efter ser ut som så
här ADL finns med på ett spår...
grtais är godast men betyder det inget inträde?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Jag skulle tolka det som det är inget inträde "Måndag 21 februari kl 20:00 Samuel Ljungblahd RELEASEKONSERT i loungen på Berns, Berzelii Park, Stockholm. Åldersgräns: 18 år FRI ENTRÉ" http://www.reliable.se/reliableartist/ka lender.htm
Han är grym, jag kan nästan gå i god för den här artisten. Ingen som gllar soul borde bli besviken. Låter lite Motown 70 tal........bra!!
Först Jesus, sen: Hiphop, Soul, musik!!
det låter ju bra. vore nice att höra mer. hehe kul att båda länkarna går till kristna sidor =D
|:::--->www.myspace.com/maryvalley<---:::| |:..-->www.myspace.com/fieldsofgrain1<--..:|
zoulfly F19 Jo, han själv är kristen, men gå inte å bli rädd för han därför, den här snubben ska ingen som verkligen gillar soul sova på, han knäcker stora delar av den övriga soul"eliten" i sverige. Iaf om man frågar mig :)
hur kommer man i kontakt med snubben? vet nån?
phonkstar P30 Han är medlem i Frälsningsarmen i Umeå, så det går nog at få kontakt med honom genom dom på nått sätt. Å han bor ju i Umeå så det borde ju bara va att slå upp hans nummer i telefonkatalogen. MVH SamL
Hehe... Tänka sig, egen debutalbum och allt. En annan minns ju när han var tonåring och spelade trummor så han skrämde de gamla tanterna så de flög ur bänkarna på Frälsningarmén i Umeå. Det var tider det! Så fick jag skryta lite också ;-) Hoppas han lyckas iallafall.
Tullar är som kryptonit! /Stålmannen h
Är det nån som köpt den här skivan än? Skulle vilja ha lite info isåfall om hur den är?
Västerbottens Folkblad har recenserat skivan http://www.folkbladet.nu/index.asp?vf=1& x=30190 Nu är den tidningen i mina ögon en låtsastidning så man skall kanske inte ta allt för hårt på vad de säger. Men 3/5 är väl hyggligt iallafall.
Tullar är som kryptonit! /Stålmannen h
Galet bra skiva!
www.myspace.com/andruecavaco
Måste köpa snart! Läste en intervju med han i VK ( Västerbottens kuriren ) 15 Mars. Han e softish. Sprid ut till alla som gillar soul att köpa den här skivan. Jag tycker att han är värd all uppmärksahet som han kan få. Han har jobbat länge utan att riktigt blivit sedd. Köp skivan, supporta svensk soul! PS Tycker man att Christian walz levererar bra svensk soul så är det ju ingeting mot vad det här är. Å det kan jag säga även fast jag bara har hans EP.
fnk P18 Testa att gå in på www.crossnet.se På mitten av den sidan har det funnits (tror det finns kvar) en logga där det står Samuel Ljungblhad Där kan man provlyssna på några låtar MVH samL
Det funkar att provlyssna fortfarande, har just provat. Peace
Be-Bop P-1 Sprid vidare va du tyckte, han ska få uppmärksamhet. Att mycke handlar om hans tro på Gud borde väll inte spela så mkt roll egentligen även om man inte skulle tro på Gud. Jag tycker att han därmed fyller en funktion som sjunger om nått annat än vad alla andra sjunger om. Visserligen kanske jag tycker så eftersom jag själv tror på Gud, men ändå. Låt han få reklam!!
Det här låter riktigt bra! Mer soul! Large up!
PAIN IS TEMPORARY, GLORY IS FOR EVER !
Nu e skivan beställd, detta verkar rikitigt schysst
---------------------------- http://www.ingaklena.se
Bra! Fortsätt sprida nyheten till alla ni känner. Han ska få uppmärksamhet!! hehe säger jag som inte ens har tagit mig för att köpa skivan än :) Men det kommer.....
99:- e ju som hittat, no excuses to pass this
Det skall inte vara något http utan skall se ut så här rtsp://ra.crossnet.se/customer/flow/interv juer/bredband/intervju-ljungblahd05.mp3
Alltså, jag måste verkligen ta mig i kragen nu å köpa skivan. Jag kan ju inte nöja mig med att bara lyssna på snippets hur länge som helst :)
Låter intressant men jag får varken fram snippets, intervju eller var man kan beställa skivan...
´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸. ><((((º> www.beatheartsblog.com
Strömmingen F61 www.crossnet.se Det ska finnas där. Kolla igenom sidan
Strömmingen F61 Oj, det verkar som om dom har tagit bort bannern från sidan.
subrosa P23: var hittade du skivan för 99:-?
phonkstar P-1 Han måse ha skrivit fel, den finns inte för 99 spänn. 149 på Ginza, 149 på talking music, 159 på cdon Men finns den för 99 nånstans så vill jag också veta :)
Be-Bop P-1 hahaha nä jag vet, det är lite skamligt faktiskt. Jag har hans första ep som innehåller nån av de låtar som finns på albumet. + att jag har sett han live, så det är därför som jag promotar han som artist. Sen att jag inte har köpt hans album än är mer av naturliga orsaker, orkar inte gå in på dom nu, men albumet ska inhandlas så fort jag får möjlighet. Peace
Sorry, my bad. beställde visst lite för mycket skivor för att hålla reda på priserna. betalade visst 159 för den
Bebop: SamL...Sam(uel) L(jungbladh) - någon koppling? ;-)
Strömmingen F61 Det är andra som har trott samma sak, men Nej det är inte samma person. Jag heter Samuel Jonsson å bor i Nordmaling. Han heter Samuel Ljungblahd å bor i Umeå. Så nej tyvärr är jag inte herr Ljungblahd.
Skojade lite bara... :-) Hm...man blir grymt nyiken. Men inte så nyfiken att jag drar iväg 159 spänn utan att ha lyssnat. Hade varit kul att få några snippets först. Finns ingen annanstans?
men prova med www.talkingmusic.se (eller com)
Nu har jag fått och lyssnat igenom skivan, mitt intryck är: rakt igenom stenbra. Får en känsla av en blandning mellan D'angelo - voodoo och storbands soul. Detta är utan överdrift det fetaste jag hört i svensk soulväg. Favoritlåt just nu: Turn it on Feat. ADL
Nu finns den tydligen även på CDON... Men argh...va fan! Jag vill ju lyssna först. Ingen som är sugen att lägga upp en snippet någonstans? :-)
Strömmingen F61
Om du går in på
www.talkingmusic.se så kommer
ett
popup-fönster fram där man kan lyssna lite.
Nu har jag köpt skivan, Den va nice alltså! Speciellt dom mer gospel-doftande låtarna. Jag ryser nästan när jag hör Feel U deep in my heart, det är känsla! Tycker väll att han skulle ha kunnat ta bort nån låt me nån distad elgitarr osv. Det tycker inte jag passar in i det övriga soundet. Men jag håller fortfarande fast vid att man ska ha den här skivan om man gillar soul, speciellt för att supporta den svenska scenen. PEace
Sam P22 True true
Jag måste också köpa skiva, speciellt som han är härifrån trakterna :) Det stödjer vi gärna!
...
Hm...får inte upp någon popup men jag får väl lite på er och köpa grisen i säcken... Men fasen mitt trackrecord för olyssnade inköp är rätt risigt... :-)
ska beställa så fort jag har cash....
Fan, fick den i april men den ligger fortfarande i min olyssnade hög i skivhyllan. Kan inte någon skriva något inspirerande om din favoritlåt från skivan så jag blir sugen att riva av plasten? :-)
Strömmingen: Lyssna och berätta vad du tyckte!
Strömmingen Feel U deep in my heart är gryyym! Bara den låten gör nästan skivan köpvärd, svängig Gospel-funkig Soul. Helt underbart, inspelad live i studion. Man får nästan gåshud när han sjunger att han har fått allt av Gud, vad finns det kvar att finna. En nöjd låt av en nöjd man, över skön Motown-doftande soul. Sprätta upp skivan nu!
Hehe...ok,ok. Jag sprättar! :-)
Bra Måste bara säga att alla som har möjligheten att komma ut till Närkes slätter utanför Örebro i sommar. På festivalen frixon kan där lyssna på en konsert av Samuel
Strömmingen F61 Du föressten, berätta gärna vad du tycker om skivan
Hm...har lyssnat två gånger nu och den är riktigt bra.
Förvånande nog är spåret med ADL det svagaste med två undantag (spår 6 och 9). Och då är jag ändå en stor ADL fan. Det är inte det att Turn it on är dålig utan de övriga spåren är två klasser bättre. Och mer originella.
Men alltså spår 6 och 9...jag får utslag av "christian rock" elgitarrer. Så otroligt onödigt. Och ruttet. När jag hör de ylande elgitarrerna får jag kalla kårar.
Jag får flashback från när jag var på utbyte i Pittsburgh på slutet av 80-talet och mina "föräldrar" beslagtog mitt Straight outta compton tape och propsade på att vi skulle lyssna på christian rock för att "it's just as cool as that terrible rap music yet inspiring for the youngsters". Urk!
Om ni har sett avsnitt 9 säsong 7 av South Park så fattar ni vad jag menar
www.mrtwig.net Hade jag kunnat radera spår 6 och 9 från skivan hade albumet när nog varit en fullpoängare. Nu får den fyra svaga strömmingar för ojämnhet och obehagliga element.