I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

   

2004-09-07 23:40

Topp 100 Soul

Reglerna är simpla. 1 låt per artist, stoppa i era 2 centare. Så här blev min smått ogenomtänkta lista. Ge gärna en kommentar. 1

001. Larry Saunders - Three Strikes On Me
002. O'Jays - Cry Together
003. Harold Melvin & The Blue Notes - I Miss You
004. Otis Redding - A Change Is Gonna Come
005. William Bell - I Forgot To Be Your Lover
006. Gil Scott-Heron - We Almost Lost Detroit
007. Bobby Womack - If You Think You're Lonely Now
008. O.V. Wright - That's The Way I Feel About Cha
009. Eddie Kendricks - The Newness Is Gone
010. Al Green - Simply Beautiful
011. Don Covay - I Was Checkin' Out, She Was Checkin' In
012. Five Stairsteps - Ohh Child
013. Aretha Franklin - Angel
014. Lenny Williams - I Get Lonely
015. Glenn Jones - Show Me
016. The Spinners - Love Don't Love Nobody
017. The Stylistics - You Make Me Feel Brand New
018. Manhattans - Am I Losing You
019. Teddy Pendergrass - Love T.K.O
020. Smokey Robinson & The Miracles - Cruisin' Together
021. Lionel Richie - Do It To Me One More Time
022. Leroy Hudson - So In Love With You
023. Clarence Carter - I Got Caught (Makin' Love)
024. The Trammps - The Night The Lights Went Out
025. Tom Brock - There's Nothing In This World That Can Stop Me From Loving You
026. Solomon Burke - Don't Give Up On Me
027. Keni Burke - Risin' to The Top
028. 7th Wonder - All The Love I Thought I Had
029. Brothers Johnson - Strawberry Letter #23
030. Mayor Harris - I Got Over Love
031. Barry White - Playing Your Game, Baby
032. Isley Brothers - That Lady
033. Isaac Hayes - A Few More Kisses
034. Dramatics - It Ain't Rainin' (On Nobody's House but Mine)
035. The Moments - Love On A Two-Way Street
036. 9th Creation - Falling In Love
037. Commodores - Easy
038. Marvin Gaye - Let's Get It On
039. Peaches & Herb - Four's A Traffic Jam
040. The Real Thing - Can't Get By Without You
041. Curtis Mayfield - Give Me Your Love (Love Song)
042. Gap Band - Yearning For Your Love
043. Bobby Caldwell - Open Your Eyes
044. Bobby 'Blue' Bland - Ain't No Love
045. Blue Magic - Born On Holloween
046. Bobby Glenn - Sounds Like A Love Song
047. Jaheim - Just In Case
048. Syl Johnson - I Hate I Walked Away
049. Bloodstone - Go On And Cry

- I'm from the place where hardcore is beautiful (G-Boro)

2004-09-07 23:40
050. Dynamic Superiors - Cry When You Want To
051. Buffalo Springfield - Everybody Look What's Going Down
052. Rance Allen Group - I Belong To You
053. Stacy Lattisaw - Let Me Be Your Angel
054. Lamont Dozier - Blue Sky & Silver Bird
055. The Delfonics - Didnt' I (Blow Your Mind This Time)
056. Wendy Rene - After Laughter (Comes Tears)
057. Ann Peebles - I'm Gonna Tear Your Playhouse Down
058. Norman Connors - You're My Starship
059. Ray Parker & Raydio - A Woman Needs Love
060. The Newcomers - Too Little In Common To Be Lovers
061. Bobby Sheen - Love Stealing
062. Four Tops - Ain't No Woman (Like The One I've Got)
063. D'Angelo - Untitled (How Does It Feel)
064. Ambassadors - Ain't Got The Love
065. The Controllers - Somebody's Gotta Win, Somebody's Gotta Lose
066. Main Ingredient - Let Me Prove My Love To You
067. Shalamar - This Is For The Lover In You
068. Blood Sweat & Tears - I Love You More Then You'll Ever Know
069. Todd Rundgren - Can We Still Be Friends
070. R. Kelly - If I Could Turn Back The Hands Of Time
071. Frankie Walli - If It Really Wasn't Love
072. Bootsy Collins - I'd Rather Be With You
073. Zapp - Be Alright
074. Love Unlimited Orchestra - Makin' Believe That It's You (Instrumental)
075. Monk Higgins - One Man Band Plays All Alone
076. The Undisputed Truth - Smiling Faces Sometimes
077. Bohannon - Singing A Song For My Mother
078. Johnny Bristol - Memories Don't Leave Like People Do
079. Odyssey - Our Lives Are Shaped
080. Sam Cooke - A Change Is Gonna Come
081. Chi-Lites - Have You Seen Her
082. Stevie Wonder - Isn't She Lovely
083. Wyndchymes - Ain't It Good
084. Phyllis Hyman & Michael Henderson - Can We Fall In Love Again
085. Luther Vandross & James Ingram - If Loving You Is Wrong
086. Billy Paul - Your Song
087. Cold Blood - Let Me Down Easy
088. Bilal - Soul Sista
089. The Whispers - You Are #1
090. Willie Hutch - Color Her Sunshine
091. Alicia Keys - You Don't Know My Name
092. Rick James - Mary Jane
093. L.T.D. ft. Jeffrey Osbourne - Love Ballad
094. Joe Tex - I'll Never Do You Wrong
095. Crusaders & Randy Crawford - Street Life
096. Zulema - Love To Last Forever
097. Mary Jane Girls - All Night Long
098. Latimore - Let Me Go
099. Al Hudson & The Soul Partners - Love Me Forever
100. Rose Royce - Wishing On A Star
- I'm from the place where hardcore is beautiful (G-Boro)

2004-09-08 13:15
001. Larry Saunders - Three Strikes On Me
002. O'Jays - Cry Together
003. Harold Melvin & The Blue Notes - I Miss You
004. Otis Redding - A Change Is Gonna Come
005. William Bell - I Forgot To Be Your Lover
006. Gil Scott-Heron - We Almost Lost Detroit
007. Bobby Womack - If You Think You're Lonely Now
008. O.V. Wright - That's The Way I Feel About Cha
009. Eddie Kendricks - The Newness Is Gone
010. Al Green - Simply Beautiful
011. Don Covay - I Was Checkin' Out, She Was Checkin' In
012. Five Stairsteps - Ohh Child
013. Aretha Franklin - Angel
014. Lenny Williams - I Get Lonely
015. Glenn Jones - Show Me
016. The Spinners - Love Don't Love Nobody
017. The Stylistics - You Make Me Feel Brand New
018. Manhattans - Am I Losing You
019. Teddy Pendergrass - Love T.K.O
020. Smokey Robinson & The Miracles - Cruisin' Together
021. Lionel Richie - Do It To Me One More Time
022. Leroy Hudson - So In Love With You
023. Clarence Carter - I Got Caught (Makin' Love)
024. The Trammps - The Night The Lights Went Out
025. Tom Brock - There's Nothing In This World That Can Stop Me From Loving You
026. Solomon Burke - Don't Give Up On Me
027. Keni Burke - Risin' to The Top
028. 7th Wonder - All The Love I Thought I Had
029. Brothers Johnson - Strawberry Letter #23
030. Mayor Harris - I Got Over Love
031. Barry White - Playing Your Game, Baby
032. Isley Brothers - That Lady
033. Isaac Hayes - A Few More Kisses
034. Dramatics - It Ain't Rainin' (On Nobody's House but Mine)
035. The Moments - Love On A Two-Way Street
036. 9th Creation - Falling In Love
037. Commodores - Easy
038. Marvin Gaye - Let's Get It On
039. Peaches & Herb - Four's A Traffic Jam
040. The Real Thing - Can't Get By Without You
041. Curtis Mayfield - Give Me Your Love (Love Song)
042. Gap Band - Yearning For Your Love
043. Bobby Caldwell - Open Your Eyes
044. Bobby 'Blue' Bland - Ain't No Love
045. Blue Magic - Born On Holloween
046. Bobby Glenn - Sounds Like A Love Song
047. Jaheim - Just In Case
048. Syl Johnson - I Hate I Walked Away
049. Bloodstone - Go On And Cry


You'll catch bigger fish in the sea if you manage not to drown in it...

2004-09-08 13:18
jack_the_rapper

Du har bra taste. 1
- I'm from the place where hardcore is beautiful (G-Boro)

2004-09-08 13:26
JK: Du har mkt att göra på dagarna va?

PZ
"Who the motherfuckin' bawse?"

2004-09-08 16:06
soulable

Vad gör man inte när man är tvungen att hänga med dig. Då är allt roligt. 1
- I'm from the place where hardcore is beautiful (G-Boro)

2004-09-08 23:40
Poohh...
No Shit Sherlock!<br>

2004-09-11 18:18
Kan jag tänka mig = (

PZ
"Who the motherfuckin' bawse?"

2004-09-14 20:48
Tom Brock 25:a... Intressant!

PZ
"Who the motherfuckin' bawse?"

2004-09-17 00:01
nr1_jag

Verkar tyvärr som att det är ett återkommande tema här på whoa.

soulable P19

Very much indeed. 1
- I'm from the place where hardcore is beautiful (G-Boro)

2004-10-23 10:06
'Angie Stone - Holding back my tears'
Den e tuung
enda vägen till seger är att överleva när andra dör