I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

BFMV Fever nya skivan

Övrig musik - Rock, pop & annat

   

2010-04-24 08:34

BFMV Fever nya skivan

Vettefan om den är släppt men läckt har den iaf, tankade ner den nyss så har inte kommit så långt in i lyssningen än men. Kan ju inte undå att bli för jävla glad när det äntligen kommer bra musik :)
Var personligen jävligt besviken på hela Scream Aim Fire skivan, blir lite ledsamt när ett band släpper en helt jävla galen debut skiva som förmodligen kommer ligga top 5 på bästa skivorna jag någonsin hört. Sen släppa en uppföljare som är måttligt genomrutten utan låtar med samma hitkapacitet som dom på The poison

First impressions

1: Your Betrayal
låter 100x bättre än det mesta från Scream Aim Fire, sjukt bra låt att starta albumet med 5/5

2: Fever
Efter en lyssning så är den inte något speciellt, skulle dock inte förvåna mig om den växer efter några lyssningar. 3/5

3: The last fight
Underbar refräng! Låter klassisk BFMV 5/5

4: A place where you belong
Dags att dra ner tempot lite när det blir ballad, "Now im wasting away in my own misery" detta låter för jävla bra. Gillar när dom låter sångaren använda rösten lite mer, detta är en blivande klassiker om inte annat. Får inte glömma att gitarr solona (vilket jag förövrigt inte brukar gilla) låter för jävla bra.
5/5

5: Pleasure And Pain
Introt låter måttligt mycket Clouds over california (Devildriver låt) Skön refräng återigen känns som dom är på rätt väg igen. Verserna låter lite veka sångmässigt men texten är det inget fel på. Solot börjar segt men byggs upp till awesomeness.
4/5

6: Alone
Intressant intro med galen gitarr som går över till sköna trummor. Sångaren kommer in nice, låter lite Hammerfall - The dragon lies bleeding tempomässigt.
Solot börjar lite segt även på den här låten, men byggs upp rätt hyffsat dock inget speciellt för att vara BFMV. Lite svagare spår än tidigare
3/5

7: Breaking out, Breaking down
Introt börjar för jävla grymt 20 sek in är det här redan en klar 5:a, sköna slowdowns även på den här låten. Återigen en låt där sångaren får skina lite extra, både bryggorna och reffen är galet nice.
5/5

8: Bittersweet Memories
Introt skriker ballad och det slår inte fel, sången känns lite krystad i verserna. Refrängen är riktigt grym. Låten känns lite svag dock tack vare verserna och brilljerar bara i reffen, kan växa men första lyssningen är tämligen meh.
3/5

9: Dignity
Grym låt med lite fart, sången låter för jävla bra. Reffen är återigen galen, börjar luta åt The Poison hållet nu med galna refränger. Lite skön sång och lite skrikande, detta är även en blivande klassiker. Gitarrsolot låter återigen riktigt grymt, känns som dom slipat för jävla mycket på solona.
5/5

10: Begging For Mercy
Ytterligare en mer låt med snabbare tempo, börjar grymt med skrikande. Och återigen REFFEN DÖDAR! Både sångaren och screamern gör det helt galet. Gitarrsolot faller mig dock inte riktigt i smaken men passar låten perfekt.
5/5

11: Pretty On The Outside
Grymt intro även här som byggs upp till ett galet tempo, slöas ner lite eftersom. Inte så mycket skönsång men screamern sköter det galant. Sköna vocals på refrängen, som återigen är dödande.
5/5

Bonus track: The Last fight (Acoustic version)
Sjukt jävla grymt, älska pianot och sången. Perfekt låt att köra en akustisk version av. Underbara vocals.
5/5

Och där hade vi hela skivan :)
Overall 5/5
Slår inte The Poison men är så sjukt mycket bättre än Scream Aim Fire, ett steg i rätt riktning. Känns nästan som man måste boka biljetter till Metaltown nu för att få se dom live i sommar.

fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån

Dieallot