I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Wolfmother - The Cosmic Egg (Nya albumet)

Övrig musik - Rock, pop & annat

2009-10-26 22:56

Wolfmother - The Cosmic Egg (Nya albumet)

Bara lyssnat igenom 5 låtar men jag är fullständigt frälst. Helt genial skiva! Andrew Stockdale är i bättre form än någonsin, både sång och gitarrmässigt. Trippigt psykedeliskt 70-talsinspirerat sound med Sabbath-tyngd, Allman Brothers-melodiösa, Stoner Rock-drivande undertoner :)

Favoriter än så länge: White Feather, In The Morning

Tankar?

Look with your own eyes - See with your own mind

2009-10-27 10:05
Bara lyssnat igenom några gånger, men det verkar som de kanske till och med överträffat förra plattan, och det är fan inte lätt. Sjukt bra!
One day it will all make sense...

2009-10-27 19:35
Instämmer till fullo! Riktigt bra utveckling alltså... känns ännu mer Led Zeppelin på denna, jämfört med mer Sabbath-inspirerat på första. Samtidigt aldrig utan tyngd :) Magisk musik.

2009-10-27 19:40
Klara Beatlesinfluenser här och där också :)

2009-10-31 13:25
Fler måste väl ha snubblat över skivan i fråga nu? :) Den bara fortsätter att växa här.

Led Zeppelin- och Beatlesinfluenserna bara syns tydligare och tydligare, i bästa tänkbara mening.

2009-10-31 16:39
Jag jobbar på att försöka lyssna på den snart!
Din forumsignatur är rätt irriterande när man läser i trådarna du skriver i. Ändra till vanliga textrader är du snäll.

2009-11-03 22:37
NU har jag lyssnat! Gillar den skarpt, inte lyssnat nåt på Wolfmother innan men jag får nog ta och lyssna på första plattan med. Håller med om att det är mycket zeppelin-influenser. På ett bra sätt. :D
Din forumsignatur är rätt irriterande när man läser i trådarna du skriver i. Ändra till vanliga textrader är du snäll.

2009-11-05 10:48
Oh sedär, det hjälper att tjata på folk! ;)