I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

"star pilots" med låten "higher" är det ett skämt? (Melodifestivalen)

Övrig musik - Rock, pop & annat

2009-03-07 21:00

"star pilots" med låten "higher" är det ett skämt? (Melodifestivalen)

Jag blir så förbannad på deras låt som de ställer upp med i melodifestivalen!
Låten består ju i princip av en ren kopia. De har ju tagit från Sunset Strippers - Falling Stars. så sjukt trisst och kasst.. Förstår inte att svenska folket inte kan höra det. Vafan vill man att en kopia ska gå vidare? blir ju bara pinsamt ifall de kommer till Moskva. För om hela världen hör de där så kommer de bua åt Sverige för de är sämst och kopierar.

Lyssna på deras refräng, kopia på låten eller vad? texten är nog inte samma men melodi och allt.. BLÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ

(Inlägget ändrat av friktion 2009-03-07 23:01:55)

2009-03-07 21:17
ye...so whateva. du säger att de är sunset strippers.....vilket är ett skämt för mig om du vill argumentera för att de är ett plagiat...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-03-07 21:19

påminner om simpsons då bart gör ett band:D
BIT POP is taking over klockan 8

2009-03-07 21:20
(här har du originalet: http://www.youtube.com/watch?v=BxlAK8oKgdE)
...alla låtar låter som allt annat skit i melodifestivalen. varför bli upprörd? hade kunnat vara värre. diggar åtminstone waiting for a star to fall.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Moderator

2009-03-07 21:25
Är inte hela Melodifestivalen ett skämt?
"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_

2009-03-07 21:25
my point exactly.

2009-03-07 21:29
Yeahy Caroline af Ugglas gick vidare!

2009-03-07 21:48
hahaha Squirtle satte den
lifeforms > Polisens uppgift är att försvara den privata äganderätten och hindra arbetskraften från att slå ihjäl varandra på fyllan.

2009-03-07 22:59
Är inte hela Melodifestivalen ett skämt?

Det var också min första tanke när jag såg rubriken :D
Delam tange barat

2009-03-07 23:24
haha är det inte dags att utsätta wahlen för lite lördagsmobbning
lifeforms > Polisens uppgift är att försvara den privata äganderätten och hindra arbetskraften från att slå ihjäl varandra på fyllan.