I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2009-03-01 19:19

[REQ] Maffiajazz

Tjäna. Söker lite skön maffiajazz. Det ska va rätt svängigt och helst trumpet eller saxofon solon. En låt jag tycker är lite maffiajazz är "Hit the road Jack", jag vet inte riktigt hur jag ska förklara annars. Tänk filmen Bugsy malone anda, själva filmen, inte musiken. Eller Maffia spelen. Gammal maffia alltså, inget nytt påfund :P

Tack på förhand. Vill helst inte ha några kommentarer som "Vadfan är du ute efter, du förklarar sämre än en stum 2åring", fråga hellre istället.

"det går aldrig och går det - ja då går det åt helvetet i alla fall"

2009-04-04 23:58
Om du vill ha grymma blås-grejer så kolla in så mycket du kan av Miles Davis och John Coltrane.

Jag är lite osäker på vad du menar i övrigt. Men kolla in låten Miles Davis - If I were a bell.

Är det sådan swingjazz du menar?

2009-04-15 16:46
..we can get Sting down there, he saves the whales, saves the trees, saves the orchids, how about saving the CBGB's, punk? - Vinnie Stigma

2009-04-15 19:24
hmm, låten jag tänkte på av Nosey Joe & the Pool Kings fanns inte med på deras myspace, kolla den låten vi har på Heptown Records, Knock Knock, den är gryyyyyym.

antar att det är den sorten du är ute efter, lite swingjazz som skogsmulle sa.
..we can get Sting down there, he saves the whales, saves the trees, saves the orchids, how about saving the CBGB's, punk? - Vinnie Stigma

2009-04-22 23:56
Doktor_humor P21

Lyssnade på låten du skrev. Riktigt grymt sväng där.

2009-04-23 02:53
skogsmulle

ja den är nice som fan! :) nosey joe är jävligt bra om man är sugen på den musiken. lyssnade du på några av dom andra?

2009-04-23 10:51
Doktor_humor P21

Yes, lyssnade på alla, diggade Nosey Joe och J tex and the volunteers mest. Grym feeling där!

2009-04-23 11:46
ah nice!
ja, j tex and the volunteers är grymma, mycket mycket bra live också!
j tex håller för närvarande på med soloplatta också :) kolla hans myspace, där finns rätt många låtar man kan lyssna på!

2009-04-23 13:32
Allright allright, ska kolla in det.