I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Mediokra skivor som du håller som mästerverk

Övrig musik - Rock, pop & annat

2009-02-05 01:12

Mediokra skivor som du håller som mästerverk

ja alla har vi väll någon där hemma, en skiva som i media o i folkhemmet ses som mediokra och allmänt menlösa men som du anser vara ett mästerverk.
Jag har ett flertal som jag försöker höja till skyarna så fort jag får chansen men det är sällan någon som håller med mig...

Florence Valentin-Johnny Drama

det kan bero på min beundran för love antell men jag tycker faktiskt inte den skivan inte har ett enda dåligt spår, ett mästerverk med fantastiska texter och arrangemang...

johnny cash-silver

country and western när det är som bäst, nämns aldrig i stort sett men har så fruktansvärt många bra låtar, sedan tycker jag det e bra o lyfta fram lite studio album av honom då gemene man bara har massa greatest hits som dom köpt på statoil efter att ha sett walk the line..

har ni något?

Alles ausser Hamburg ist scheisse!!!

Maria, många år och mil från här
Moderator

2009-02-05 16:50
Oasis - what's the story morning glory... egentligen ingen superskiva. men ändå ett mästerverk. allt från världsomvälvande till plagierande till lättlyssnat.
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman

2009-02-06 12:11
"en skiva som i media o i folkhemmet ses som mediokra och allmänt menlösa"

Stämmer väl inte ens nästan in på Whats the story morning glory
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån

Dieallot
Moderator

2009-02-06 12:48
jag tänkte tvärt om...
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman

2009-02-08 19:15
Laakso: I miss you i'm pregnant
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-02-16 12:17
Jag håller med dig om Johnny Drama. Sen kan jag i princip inte finna något dåligt på Ingentings skiva "Ingenting Duger". Frida Hyvönens första skiva "Until Death Comes" håller jag också väldigt högt, medan dom flesta verkar tycka den är rätt medioker.

2009-02-16 12:29
Until Death Comes har ju Come Another Night, hur bra är inte den liksom?
jagvillocksåhaenblog.com

2009-03-15 04:19
JAAA den plattan är fett hyllad frida är extremt bra. Typ den bästa Norrländska musikern någonsin.
En platta jag ser som ett mästerverk är The strokes - room on fire, det sågades i princip av alla kritiker men jag tycker den är fett mycket bättre än debuten.
Its not random that the? rappers in the 90's first were big(BIG L,BIG PUN,NOTORIOUS B.I.G)and the rappers nowadays are little(lil wayne.lil jon,lil boosie)

2009-04-04 23:08
Counting Crows - Recovering the satelites
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-04-05 17:00
hoecakes: Håller med dig totallt angående Room On Fire!

2009-04-06 12:43
Thin Lizzy - Renegade

Helt sjukt bra skiva

2009-04-06 13:11
Florence Valentin - Johnny Drama, fick den verkligen dåligt betyg? Kommer ihåg att jag köpte skivan efter att en tidning gett den 9/10 och jag ser den inte som ett mästerverk men helt klart en riktigt bra platta. 8 / 10 skulle jag gett den.
you should have stayed in the pen, hoe a$$ nigga

2009-04-09 16:30
Kings of Nuthin' - Fight Songs.. For Fuckups (punk/rockabilly/jazz)
The Riverboat Gamblers - Something to crow about (punkrock/garage)

m-mhm! två inte så välkända band, dessa skivorna är dock mästerverk enligt mig, oerhört bra musik.
..we can get Sting down there, he saves the whales, saves the trees, saves the orchids, how about saving the CBGB's, punk? - Vinnie Stigma