I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2008-06-04 12:38

Opeth - Watershed

Opeth's nya trillade ner i brevlådan idag, fruktansvärt tight album trots att 2 medlemmar hoppat av sedan förra skivan.. Heir Apparent är redan en klar favorit på skivan

någon fler som lyssnar på detta prog.döds-gäng?

No point in mentioning those bats, I thought. The poor bastard will see them soon enough.

2008-06-04 13:16
Jag har sett de live men har svårt för musik med mycket growlande...rekommenderas nya skivan även för lättviktare?

De är från Akalla, så det är ju propps iaf.
•pave paradise•
Rappare

2008-06-04 14:05
har 2 stycken hoppat av? Damn men Micke sjunger fortfarande? hahah håller inte koll på den där musiken, men sångaren e min mosters kille iaf... Rätt komiskt ^^ men men...
De e rätt kända va? Kanske inte i Sverige, men i typ Asien & USA?

2008-06-04 20:37
Den nya plattan har gått mot det softare hållet. Det är en bra skiva, inte lika bra som ghost reveries men ändå grym. Opeth håller klassen. Båda de nya medlemarna är riktiga metalheads men anpassar sig riktigt bra till opeths sound.

Min favorit är Burden. Riktigt skönt pianosolo i den.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-06-04 23:12
vill ha en ny damnation :(

2008-07-20 18:59
Grymt bra skiva. Hessian Peel är sjukt bra. Tycker Fredrik Åkesson gör sig bra på gitarren.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.