I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Tips på musik att lyssna på när jag jobbar

Övrig musik - Rock, pop & annat

2008-03-27 19:29

Tips på musik att lyssna på när jag jobbar

Hej imorgon ska jag jobba för första gången på länge. Jag jobbar med att dammsuga en mjölfabrik, ni hör hur det låter, och en åtta timmars arbetsdag är ett perfekt tillfälle att lyssna in sig på lite svårare eller ny musik som man inte har tid med annars. Så tipsa mig om lite bra musik, eller en bra talbok eller vad som helst.

De jag har planerat att lyssna in mig på hittills är The Streets - A grand don't come for free och Bright Eyes - Cassadaga, men tipsa gärna om lite svårare grejer som man bör ha hört.

Tack!

Smash the show, glas on the go, geezers like whoa!
jewelheist.tumblr.com

2008-03-27 20:33
afasi & filthy - jobba!

Jobba stenhårt jobba jobba stenhårt!

2008-03-27 21:25
Raised Fist fungerade för mig när jag jobbade på fabrik :)
Still in the bridge

2008-03-27 21:28
Hehe exakt vad jag ska göra

Tipsa gärna om album! Vilket raised fist-album tex.

Ska lyssna in mig på Beach Boys - Pet Sounds och Pink Floyd - Piper at the gates of dawn också
jewelheist.tumblr.com

2008-03-27 22:07
Cornelius - Fantasma
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-03-27 22:17
Oh yes cornelius vilket bra tips!
jewelheist.tumblr.com

2008-03-27 22:33
Dillinger Escape Plan - Ire Works
I've got it now... a thorn in my side the size of a Cadillac

2008-03-28 05:31
At the drive-in - Relationship of command

behövs lyssnas in, men när den sitter så sitter den som en smeck,grym skiva
New Zealand Why not?

2008-03-28 09:48
Filbunke:

Fan ta dig, jag som tänkte tipsa om den. Får köra med The Dillinger Escape Plan - Miss Machine då, den lär ju engagera dig om inte annat. Annars kan du ju alltid dra Metallica - ...And Justice for All och bestämma dig för att räkna hur många tidssignaturer som används, alternativt Master of Puppets; där kan du räkna hur många downstrokes per sekund Mr.Hetfield lyckas dra (hela den plattan spelas med enbart downstrokes från hans sida).
•pave paradise•

2008-03-28 10:07
Hett tips är att fixa ljudböcker eller radiodokumentärer. Lyssnade själv på Stieg Larsson....

Annars något fler borde känna till är P3 Dokumentär: 1-1,5 h dokumentärer om diverse ämnen. Välgjorda och allt som oftast intressanta. Finns både som podcast och mp3 på deras hemsida.
Why the fuck can't emcees emcee no more?

2008-03-28 16:58
Antonq
Jag vet ju inte vilket raised fist album han gillar, men jag tycker att Sound of the Republic är bäst. Prova den ;)
Antony and the Johnsons - I Am A Bird Now, kan jag tipsa om också.
Inte som allt annat om man säger så, sjuukt bra när man gett den lite tid dock.

2008-03-28 17:04
lhabia: klart att du tänkte tipsa om den.. men jag hann före :)

Antonq: jag vet ju inte vilken musik du är öppen för och så.. men lyssna in dig på valfri skiva med A Wilhelm Scream.

2008-03-28 17:58
Lyssna på vad som helst förutom Dillinger Escape Plan.
http://www.toptensomething.blogg.se

2008-03-28 18:11
SP: haha, för att?

2008-03-28 20:53
Rick Ross - Everyday im hustlin! allt du behöver

2008-04-07 00:43
MR-J Haha! Precis vad jag tänkte också...
"What the fuck?! That ain't no fuckin' name, yo. That ain't that nigga's name. You can't be serious. Barack Obama. Get the fuck outta here." - DMX

2008-04-07 00:49
Ungdumshälsan - 8 anledningar att hata ett tape

Organism 12 - Den där herr Ågren

Organism 12 - Full & Förvirrad

Organism 12 - Ett Hund

Infamous Mobb - Reality Rap

Funkade helt underbart när jag jobbade på påsklovet (jag sorterade reglar på en byggarbetsplats, ett drygt och repetetivt jobb alltså). Vissa av låtarna på "Den där herr Ågren" krävde några lyssningar för att jag skulle orka med dem, men nu jäklar ;)
I tego arcana dei!