I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2008-03-14 23:56

Jens Lekman

"I met her in a snowstorm, I was outdoors plowing"

Finns det fler på Whoa som älskar herr Lekman?
Jag tycker att han gör svensk musik till något alldeles fint.

www.myspace.com/saidanderik

2008-03-15 00:39
Han är tidvis en mycket bra textförfattare, ofta en fin låtsnickrare, och alltid en ljuvlig sångare. Fast jag vet inte om jag tycker att han är en del av svensk musik som sådan. Utöver vissa texter är han ganska internationell, i min mening.

"Makes you look like a lumberjack. But are you man enough to wear it?
I said it used to be my grand grand fathers, what could I do but inherit it?"

(som jag minns det ur huvudet, så det är säkert lite fel)

2008-03-17 20:47
Upptäckte honom först nu när Night falls over Kortedala kom ut men kan bara hålla med, han är grym!

2008-03-18 00:06
bra låtsnickrare
bra sångare

texterna är dock bedrövliga då han kör exakt samma typ av humoristisk romantik som jonathn richman.

annars mkt kompetent musik. dock icke nya plattan som jag inte har lyssnat på mer än någon enstaka gång. men allt innan + rocky dennis grejerna.
INGA TJEJER PÅ INTERNET!

2008-03-18 16:48
jag gillar honom, vet egnentligen inte varför bara gör det.
 HELSINGBORGS IF!

2008-03-18 18:53
jag kom ju på att jag äger senaste plattan. fick den av farsan då han precis köpt den och lyssnat igenom den på en bilfärd hem. jag lyssnade lite nu och jävlar vad den suger i jämförelse med tidigare alster. friday night at the drive in bingo var dock jävligt skön med dansbandsblåset och allt.
INGA TJEJER PÅ INTERNET!

2008-03-20 10:45
CiL P20
Jag tyckte också den var rätt kass dom första lyssningarna, men den växer med tiden. Riktigt, riktigt bra skiva är det. Friday night at the drive in bingo är klockren rakt igenom, med texten och den lantliga känslan. Bästa låten tycker jag är A postcard to nina, texten är rolig
you should have stayed in the pen, hoe a$$ nigga

2008-03-20 11:15
Jag vet inte vad jag tycker om han faktiskt.. har nya skivan och har lyssnat en del på den, klart den är bra.. men inte såååå bra så att man vill höra den för ofta.

Eller rättare sagt, man känner inte för Jens Lekman men när väl sätter på det ändå så blir man inte direkt missnöjd!

2008-03-23 16:47
hans låt med vapnet är så fruktansvärt dålig...
Alles ausser Hamburg ist scheisse!!!

Maria, många år och mil från här