I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Behöver lite hjälp

Övrig musik - Rock, pop & annat

   

2008-03-10 20:22

Behöver lite hjälp

Jag har fått uppgift att fixa musik till min pappas 50-års fest och skulle vara tacksam för lite bra tips på bra musik.
Musiken ska funka för folk på 40+

Tack på förhand

I have no Yesterdays, Time took them away.
Tomorrow may not be
- but I have Today.

2008-03-11 00:24
fleetwood mac - don't stop
elvis costello - I can't stand up (for falling down)
stevie wonder - higher ground
sly & the family stone - if you want me to stay
wreckless eric - whole wide world

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-03-11 03:04
johnny cash - I walk the line
fleetwood mac - go your own way
led zeppelin - d'yer maker
david bowie - young americans
marvin gaye - I heard it through the grapevine
queen - bohemian rhapsody
the doors - light my fire
Still in the bridge

2008-03-11 23:01
Tack så mycket, kom gärna med fler tips
I have no Yesterdays, Time took them away.
Tomorrow may not be
- but I have Today.

2008-03-11 23:12
Får ta en funderare och återkomma sedan. Har du några riktlinjer för hurdan musik det ska vara? Gillar de 60- och 70-tals rock eller är det soul som gäller eller möjligtvis dansband?
Still in the bridge

2008-03-11 23:23
jadu det är allt möjligt ge gärna tips på några låtar i alla dom genrer du sa om du orkar=)
I have no Yesterdays, Time took them away.
Tomorrow may not be
- but I have Today.

2008-03-12 03:12
Okej okej, här kommer ett par stycken.

Gubbrock och annat:

Bruce Springsteen - Born to run
Deep Purple - Highway star
Jimi Hendrix - All along the watchtower
Tom Petty - The last dj
Lynyrd Skynyrd - Simple man
Lynyrd Skynyrd - Freebird
John Lennon - Instant Karma
The Beatles - Eight days a week
The Beach Boys - Help me Rhonda
The Who - The kids are alright
Rolling Stones - Under my thumb
Simon and Garfunkel - I am a rock
Cream - White Room
Dexy's Midnight Runners - Come on Eileen
Don Mclean - American Pie
Kiss - I wanna rock and roll all night
The Kinks - All day and all of the night
Still in the bridge

2008-03-12 03:20
Soul/funk/annat:

Carl Carlton - She's a bad mama jama
Bobby Womack - Across 110th street
Al Green - Let's stay together
Chaka Khan - Papillon
Isley Brothers - Footsteps in the dark
Marvin Gaye & Tammi Terrell - Aint no mountain high enough
Curtis Mayfield - Move on up
Martha and the Vandellas - Dancing in the streets
Earth, Wind & Fire - September
Jimmy Ruffin - What becomes of the broken hearted
Otis Redding - Sitting on the dock of bay
Percy Sledge - When a man loves a woman
Aretha Franklin - I say a little prayer
Marvin Gaye & Diana Ross - My mistake
Gladys Knight and the Pips - Midnight train to Georgia
Diana Ross and the Supremes - You can't hurry love
Bootsie Collins - I'd rather be with you
Percy Sledge - Dark end of the street
Still in the bridge

2008-03-12 18:19
Shit tack så jättemycket, du har varit väldigt hjälpsam. tackar
I have no Yesterdays, Time took them away.
Tomorrow may not be
- but I have Today.

2008-03-12 22:19
Yas, no problems. Kommer kanske med ännu fler tips om jag kommer på någonting.
Still in the bridge