I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Klassiska låtar alla bör ha i sin skivsamling/mp3arkiv. here we go again.

Övrig musik - Rock, pop & annat

2008-01-21 12:37

Klassiska låtar alla bör ha i sin skivsamling/mp3arkiv. here we go again.

jag börjar namedroppa några låtar :)

tanken är att hitta de här gamla "aha" låtarna, som man känner igen och kan texten på men ändå har glömt bort.

nostalgi, here we come .

Journey - Don't stop believin
Cutting Crew - I just died in your arms tonight

återkommer snart med några andra

2008-01-21 14:56
Kanske en motivering till varför man "bör" ha dem i samlingen vore bra? ;)

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda

2008-01-21 20:35
David Bowie - Life on Mars, Ziggy Stardust och Changes måste väl alla ha?

2008-01-21 20:48
Varför?

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda

2008-01-21 21:20
Mabande: bra idé, nu måste jag bara ha bra idéer..

fan, kommer inte på några motiveringar just nu, Journey låten kom jag ihåg efter att ha sett Scrubs och Family Guy, jag tror den var större än vad jag vet :) haha.

2008-01-21 21:23
Låtar är det dåligt format.

Det är album man ska ha, och man ska äga dem. Att ladda hem musik är ju ingen utmaning.

Miles Davis - Kind Of blue bör man äga. Den är en viktig milstolpe i jazzen och den är jävligt bra.
nej

2008-01-22 16:59

även jag frågar samma fråga som mabande: varför bör man?

jag trodde ens musiksmak var något väldigt personligt? varför bör jag då ha Journey i mp3/skivsamlingen? jag avskyr journey. det enda jag bör ha i mina samlingar är musik jag gillar.

INGA TJEJER PÅ INTERNET!

2008-01-22 19:46
som jag får försvara min tråd.

jag måste ju tänkt helt fel eftersom jag trodde att det fanns låtar som alla i hela världen tyckte om ^o)

min poäng med denna tråden var ju iofs att vi kan hjälpas åt att hitta gamla låtar som man glömt bort men ändå är värda att höra igen.

"tanken är att hitta de här gamla "aha" låtarna, som man känner igen och kan texten på men ändå har glömt bort. "

jag älskar att citera mig själv. då har någon ju citerat mig, och då måste jag sagt något bra.

ska vi hata lite mer a la whoa eller bara droppa gamla hederliga hits som de flesta glömt bort kanske ?

mabande, bollen är hos dig : )

2008-01-23 21:18
hur gamla måste dom vara då? och hur igenkända? pratar du enbart om gamla 80 och 90-talshits?
det finns ju en hel del gamla och halvgamla låtar som är helt klockrena och klassiker på sitt vis men som man kanske inte kan texten på eller ens har hört föut...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.